Jump to content

Positionsljus fram på 2011


Recommended Posts

Hej, hoppas på att få bra tips gällande positionsljus fram på en V6 2011! 
Jag har haft min skönhet i 6 år och först nu påpekade besiktningen att det saknas positionsljus…. Kabeln till positionsljuset vid blinkersen var klippt redan innan den hamna i min ägo. Jag har försökt att söka men det är svårt att hitta information om hur det ska vara. Det bör ju vara ett vanligt förekommande bekymmer?
Hur har ni andra monterat lampor så det blir godkänt på besiktning? 

8CC8549D-09E6-4C3E-AF90-CA2B56A5CF25.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Så testade jag att göra men fick inte godkänt. Han sa att det inte är positionsljus utan bara extra ljus… positionsljusen ska tydligen sitta vid strålkastaren för att markera bredden på bilen men det finns ju lixom ingen plats för det? Han kunde inte heller svara på hur man ska få till det! 

Link to comment
Share on other sites

Märkligt, har varit på två olika besiktningsfirmor de gånger jag gjort det, och ingen anmärkning.

Har förstått att när bilen togs in som flyttgods så var den ett företag i Gbg som monterade dessa, hänger det ihop med att min är flyttgods kanske?

Link to comment
Share on other sites

Så här är det gjort på min 2013, aldrig varit några problem med besiktning, monterade med dubbelhäftande tape. De är köpta på någon av firmorna som säljer LED-lampor, minns inte vilken.

Positionsljus.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, Lars Alfredsson said:

Så här är det gjort på min 2013, aldrig varit några problem med besiktning. De är köpta på någon av firmorna som säljer LED-lampor, minns inte vilken.

Positionsljus.jpg

Det verkar vara en bra lösning, hur har dom fäst lampan? 

Link to comment
Share on other sites

14 minuter sedan, Caroline.Lembäck said:

Det verkar vara en bra lösning, hur har dom fäst lampan? 

Den sitter med dubbelhäftande tape. Tror det är denna https://www.diodhuset.se/mini-p-ljus-e-markt-12v-mini-p-ljus-e-markt-rokfargat?gclid=Cj0KCQjwyYKUBhDJARIsAMj9lkGwRDV6AUurVmrV5vPYspCQvVLUxynnPT99tqQiuR9IChGNvTXNoxIaAhHlEALw_wcB

Link to comment
Share on other sites

19 timmar sedan, Richy said:

Märkligt, har varit på två olika besiktningsfirmor de gånger jag gjort det, och ingen anmärkning.

Har förstått att när bilen togs in som flyttgods så var den ett företag i Gbg som monterade dessa, hänger det ihop med att min är flyttgods kanske?

Japp flyttgods kan se ut lite som helst.....

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Janne H said:

Dessa har fått godkänd som parkeringsljus i 9 År.

 

 

Fast parkeringsljus och positionsljus är väl inte samma? 
verkar vara väldigt oklart vad som faktiskt gäller när det ser så olika ut vad som går igenom och inte! 

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Caroline.Lembäck said:

Fast parkeringsljus och positionsljus är väl inte samma? 
verkar vara väldigt oklart vad som faktiskt gäller när det ser så olika ut vad som går igenom och inte! 

Parkeringsljus och positionsljus är vanligtvis samma lampa och har ett vitt ljus fram på bilen och rött bak.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...