Jump to content

Avställningsförsäkring


Rsracing

Recommended Posts

Jag har länsförsäkringar på min 06:a. Avställningsförsäkringen ligger på drygt 30 kr i månaden. Då har jag huset och bruksbilen försäkrad där med, så det ger en del rabatt. Bor i en småstad. Påställd kostar den 260kr i månaden helförsäkrad.

Link to comment
Share on other sites

13 minuter sedan, Wallentin said:

Jag har länsförsäkringar på min 06:a. Avställningsförsäkringen ligger på drygt 30 kr i månaden. Då har jag huset och bruksbilen försäkrad där med, så det ger en del rabatt. Bor i en småstad. Påställd kostar den 260kr i månaden helförsäkrad.

Oj det var ett bra pris. Själv har jag villa,livförsäkring hos folksam men får ändå betala 950:-/mån helförsäkring,lägsta självrisk,bärgningsassistans. 

Link to comment
Share on other sites

5 minuter sedan, Rsracing said:

Tack för svar, väldigt intressant, kommer inte i närheten av era priser när jag jämför online.

Har alla försäkringar hos IF = rabbe
Bilen står i eget garage med larm på garaget = rabbe
Vi bor på Sveriges baksida jämfört med dig = rabbe 😁

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

12 minuter sedan, Corvette said:

Har alla försäkringar hos IF = rabbe
Bilen står i eget garage med larm på garaget = rabbe
Vi bor på Sveriges baksida jämfört med dig = rabbe 😁

 

Kommunal fackförbund har samarbete med folksam så vi har bra pris på personförsäkringar,hem,villa osv. Men bilförsäkringar tycker jag är dyra. Nu har jag ställt av/på bilen när det var dags för en tur via appen men är rädd för att man glömmer en vacker dag😁.  Har också larmat garage kameror insida och utsida.

Link to comment
Share on other sites

Har LF, nu damp försäkringsbrevet ned när jag ställt av för vintern, 299:-/helår.

När jag ställde på den i maj låg helförsäkringen på strax under 4.000:-/helår.

Har då rabatter tack vare sparande och några andra försäkringar.

Har då otroligt nog inga krav på att den ska vara inlåst med larmanordningar, kunde lika gärna stå ute över vintern!

Är en Boss 302 -12

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

11 timmar sedan, Richy said:

Har LF, nu damp försäkringsbrevet ned när jag ställt av för vintern, 299:-/helår.

När jag ställde på den i maj låg helförsäkringen på strax under 4.000:-/helår.

Har då rabatter tack vare sparande och några andra försäkringar.

Har då otroligt nog inga krav på att den ska vara inlåst med larmanordningar, kunde lika gärna stå ute över vintern!

Är en Boss 302 -12

Väldigt bra pris👍, ska bli mycket intressant att jobba på detta mission med att få ner försäkringskostnaden😃

Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, Richy said:

👍 jobba på! 
Bor i mindre håla måste sägas till försvar till priset, + att jag nu är 53 år😬!

Bor strax utanför Göteborg,  villaområde, är 49år. Ska bli kul och höra deras argument till högre priser.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rsracing said:

Bor strax utanför Göteborg,  villaområde, är 49år. Ska bli kul och höra deras argument till högre priser.

kommer bli, GT500 = SPORTBIL medan vi andra kör bara GT 😪

Link to comment
Share on other sites

Jämfört försäkringsbolag till min -14 5.0 GT helförsäkring, lägsta självrisk, lägsta milantal årligen (1000mil) bärgningsassistans och med alla rabatter som är möjligt. 

Bor i landvetter strax utanför Gbg, 49år, villa,låst garage.  skadefria år sen lååångt tillbaka.

Länsförsäkring 1137/mån. Avställd 206/mån.

Ford if 1430/mån. Avställd 352:-

Bilsport 805:-/mån. Avställd 130/mån men med högre självrisk än övriga bolag 5000:-/vagnskada.

Trygghansa 1065:-/mån. Avställd 297:-/mån. Krävde att det monteras spårsändare annars avdrag 25% vid stöld.

Dina Försäkringar 1397:-/mån. Avställd 424:-/mån.

Folksam som jag har nu 950:-/mån. Avställd 165:-/mån. Låg självrisk vagskada 1800:- när bilen står avställd.

Stort antal andra bolag som ej kunde erbjuda någon försäkring pga. för hög motorstyrka.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...