Jump to content

Kardan fråga


Rsracing

Recommended Posts

Tycker att den ser rätt slut ut, känns som den glappar rätt friskt. Har tyvärr inte själv provat en aluminium eller kolfiberkardan. Men tror det gör en del skillnad. Originalkardanen är rätt tung, så lär bli en del skillnad i respons. Måste kolla min kardan nu i vinter med 😛

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Wallentin said:

Tycker att den ser rätt slut ut, känns som den glappar rätt friskt. Har tyvärr inte själv provat en aluminium eller kolfiberkardan. Men tror det gör en del skillnad. Originalkardanen är rätt tung, så lär bli en del skillnad i respons. Måste kolla min kardan nu i vinter med 😛

Vet ej hur mycket den ska flexa i gummiupphängningen? Det kanske ska vara så. 

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Mustangmike said:

Hade inga problem med min original men härlig viktbesparing med One-piece aluminium som jag bytte till för många år sedan. 

Originalet är ju surrelistiskt galet tung, hur fan tänkte dom 🙂

 

Gick det smidigt att byta? Min är sänkt, koni dämpare på.

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Rsracing said:

Gick det smidigt att byta? Min är sänkt, koni dämpare på.

Inga konstigheter vad jag mins, originalet får du passa dig för så du inte får den på dig, man kan nästan inte förstå hur tung den är, sedan går det smidigt.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, Pifen said:

Ska också byta på min men undrar precis som du - Vart ska man köpa  ?? Nån som vet 

Kanske fler som önskar en aluminium kardan? Vi lägger in en stor beställning och får mängdrabatt😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bad manners kan man beställa ifrån. Har inte kollat vad det själv kostar att ta från usa. Men kan nog bli liknande pris med tull, frakt osv 🙂

https://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_86_99&product_id=1263

Ska du byta den så var beredd på att den är tung. När jag bytte koppling på min så hade jag bilen på pallbockar och skulle lossa kardanen. Var inte beredd på tyngden och fick den nästan i ansiktet 😛

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Wallentin said:

Bad manners kan man beställa ifrån. Har inte kollat vad det själv kostar att ta från usa. Men kan nog bli liknande pris med tull, frakt osv 🙂

https://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_86_99&product_id=1263

Ska du byta den så var beredd på att den är tung. När jag bytte koppling på min så hade jag bilen på pallbockar och skulle lossa kardanen. Var inte beredd på tyngden och fick den nästan i ansiktet 😛

Har -14 så det får väl bli denna:https://www.hansenracing.se/product/kardanaxel-595195

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Rsracing said:

10440:- beställningsvara 84dagars leveranstid😄. Hojta till om det någon som kan tipsa om något bättre alternativ.

för det priset är det värt att vänta

du kör väl inte med den året om?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...