Jump to content

Skorrande när trean ska i på Manuell GT 05-09?


Mustangmike

Recommended Posts

Var och provkörde en väldigt fin lågmilad (4000) Musse 2008a med shortshifter spak.

Vid uppväxling från Tvåan till Trean skorrade det lite. Jag var bestämd och snabb i växlingen och kopplingen var perfekt och kopplade ur bra. Spelade inge roll om jag väntade lite efter kopplingen var i botten, samma sak. Om man förde spaken sakta gick det bra. Vi körde bara runt 5-10min på smågator efter 10min varmkörning. Efter en stund körde vi en sväng till där ägaren körde och jag tyckte han var lika normalsnabb och bestämd som jag, men då skorrade det inte. 

Det var ju typ +2 grader och när ägaren körde tur två hade bilen varit igång ett tag till och säkerligen hade även lådan fått lite värme av motor och avgasrören och var mer varm.

Är det här en svaghet på dessa och vanligt förekommande, har för mig att jag läst annonser där det nämnts. Är det normalt bättre med genomvarm låda.

Eller är det en låda som har skadad synkring/medbringare som orsakar detta?

Vad säger ni därute ?

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hittade lite info.

https://themustangsource.com/forums/f637/3rd-gear-chatter-clutch-all-way-down-481344/

TSB
08-9-6

4.6L WITH TR3650 MANUAL TRANSMISSION - CLASH OR RASPY FEEL - SHIFTING INTO 2ND AND/OR 3RD GEAR

Publication Date: April 24, 2008

FORD:

2007-2008 Mustang

ISSUE:

Some 2007-2008 Mustang vehicles equipped with the 4.6L engine and TR3650 5 speed manual transmission may exhibit a clash noise and / or raspy (rough) feel on gear engagements during 1-2 or 2-3 upshifts. This condition may be more pronounced when the transmission is colder than 40 degrees F (5 degrees C).

ACTION:

Follow the Service Procedure steps to correct the condition.

SERVICE PROCEDURE

Remove the transmission following Workshop Manual (WSW), Section 308-03B.

Replace with new the 1-2 synchronizer and 3-4 synchronizer assemblies, following WSM, Section 308-03B.

Install the transmission following WSW, Section 308-03B.


PART NUMBER

PART NAME

3R3Z-7124-BA

1-2 Synchronizer

1R3Z-7124-DA

3-4 Synchronizer

WARRANTY STATUS:

Eligible Under Provisions Of New Vehicle Limited Warranty Coverage
IMPORTANT: Warranty coverage limits/policies are not altered by a TSB. Warranty coverage limits are determined by the identified causal part.


OPERATION

DESCRIPTION

TIME

080906A

2007-2008 Mustang 4.6L Engine TR3650 Transmission: Replace The 1-2 And 3-4 Synchronizers, Includes Time To Remove And Install Transmission (Do Not Use With 7003A, 7003A2, 7003AZJ, 4602A, 5212B, 7564B)

6.6 Hrs.

DEALER CODING


BASIC PART NO.

CONDITION CODE


 

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...