Jump to content

Popping/baktänder ur avgasrör.


Dennis_80

Recommended Posts

Hej alla.. 

När man väl gjort en dunder uppgradering på framvagnen (för den intresserade kolla på youtube sök traky_80 ) så underbar att köra, sen bara efter någon timmes körning så börjar den baktända å puffa ur avgasröret, går som en påse nötter 🥴

Tänker att det säkert är något lätt att fixa. Men nu står jag här några dagar senare å fattar inte vad det är, å våren närmar sig. Jag har kollat tändstift/gnista, köpt ny fördelare å tändkablar, komp testat alla cylindrar å de ligger på 10bar. Provat med en polares förgasare, kollat vakuum slangar men inget hjälper. Den bara fortsätter puffa. Någon som har en ide vad det kan vara? Just nu håller jag på att ta av insuget för att kolla efter sprucken packning eller insug. Alla förslag tas varmt emot 😊

Ha en fortsatt trevlig lördag 👍

Mvh Dennis 

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Mustangmike said:

Har du kollat kylarvattnet och tryck, vevhustryck, och oljan/vatten om dom blandar sig åt något håll?

 

Japp allt kollat, trodde jag, kollade ventilerna en gång till idag, å såg då att på cylinder 4 så stänger inte riktigt avgasventilen. (den är lite lägre än dem andra ) så det blir å riva topparna å kolla. Mycket märkligt dock att jag har ett bra komp i den cylindern men tror felet är intermittent. Å komp testaren mäter ju bara det bästa trycket den får. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...