Jump to content

Varning för spekulant


JH

Recommended Posts

Om ni har någon bil eller delar till salu så vill jag varna för en spekulant som kan ange sig vara köpare. Om inte annat tillvägagångssättet

Han kallar sig för Paul Gambino och försökte bluffa av mig min -73

Mach1 som är till salu. Han utger sig för att var bilhandlare från England, och det finns Bilföretag med Namnet Gambino i England. Han agerar också som en van handlare borde göra med överenskommelser om pris, pappersexercis skeppning m.m.

En kort förklaring är att innan jag skickde in annons till både CMC-sidan och blocket så fanns den ute på ett par andra siter på Internet. Där blev jag kontaktad av en person som "trots min erfarenhet", lyckdes övertyga mig om att han skulle köpa bilen. Han var mycket övertygande och seriös i sin kommunikation. Idag är det heller inget konstigt med köpare från andra länder.

Det enda som räddat mig är att inte någon som helst handpenning kommit, trots ivriga löften om betalning. Transport skulle till och med komma och hämta bilen för skeppning, men ingen lämnar ju en bil utan pengar. Bankonto öppnades också via swedbank för överföring av pengar.

Nu kan säkert flera säga att en sån grej skulle man aldrig gå på. Om det finns ett företag och det är en seriös kommunikation innan överenskommlese görs, ja då kan man gå på det.

Han kände också till att Mustangen är ovanlig och uppskattade att den var välbevarad förutom lack och några mer saker.

Namn och existens förmodar jag är påhittat och mailadresser är ju lätt att etablera nya, så då står man där naiv och lurad i tron att det skulle göras en affär. Internet skapar helt nya möjligheter övertygade man om i mitten på 1990-talet.

Link to comment
Share on other sites

Dum? Det vet jag inte om jag tycker...

Du ska nog snarare vara glad för att du inte blev utan både bil och pengar. Det finns så mycket idioter nu för tiden så man vågar knappt sätta ut en annons längre. Ett gamalt uttryck gäller fortfarande: PENGAR I HANDEN ANNARS INGEN VARA

Link to comment
Share on other sites

Det är säker samma person som försökt att sälja bilar innan på nätet för lågt pris.Det nämdes på Forumet för ett tag sedan några som hade ringt på bilar som stog i England som i själva verket inte fanns.

Kan bara säja att en kompis till mej vars jobbarkompis vart blåst på 55000kr då han skulle köpa bil i England.Han betalade in pengar på ett konto genom hans bank där det behövdes en cod att släppa pengarna men pengarna fanns bara tillgänjliga där några minuter.Under tiden så flyger han till London och skulle möta upp säljaren men han har troligtvis inte duket upp ännu.Som sagt var internet är både bra och dåligt :evil:

Link to comment
Share on other sites

Nu är troligtvis samme bedragare i Stockholm och härjar. En på jobbet blev kontaktad via mail (Y-a-h-o-o) av en man från Skottland som ville köpa bilen.

Han skickade en falsk check på £5500 för att täcka frakten vilket är mycket mer än vad bilen är värd. Inget frimärke, dvs. han lämnade det personligen.... :shock:

Vad han vill är att man under tiden ska lägga ut för frakten åt honom för att sedan upptäcka att checken är falsk.

Checken är dock dåligt gjord, men alltid finns det nån som går på det. :?

Så se upp. Inga pengar på kontot, ingen affär. It's my way or the Highway...o.s.v. 8)

Och till sist...Blir man utsatt för denna typ av bedrägeri så gör en polisanmälan omgående!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...