HMF Posted July 7, 2023 Report Posted July 7, 2023 Jag har sedan början av 2020 ägt denna pärla. Va en rak6a orginal med sprucket block, lite trött upphängning men annars I väldigt fint skick. Rostlagad, lackad på 90talet men undangömd sedan dess som jag förstått de. Nu har en rad uppdateringar hänt på senaste så jag tänkte dela med mig lite av jobbet vi lagt mer. 3punktsbälten, motorbyte 351w, c4 låda, Bromsar, dämpare/fjädrar, bussningar, renoverad servostyrning, mild enginebay shave, egentillverkade fjäderbensstag, nya stänk/innerskärmar, egna "sub frame connectors", färgat golvmattan, bytt klädseln fram, ratt, stereo å högtalare etc etc Kvar blir ny centrumkonsol å lite annat småfix. Lägger upp lite blandade före, mitt i å efter bilder. Jag uppskattar en orginalbil men sätter gärna en liten egen touch på de hela.. Quote
Speedwell67 Posted July 7, 2023 Report Posted July 7, 2023 Snyggt! Varifrån köpte du Subframe connectors? Och hur var passformen? Quote
HMF Posted July 8, 2023 Author Report Posted July 8, 2023 Tack! De är egentillverkade av typ 50x50 fyrkantsrör. Kapa ur vinklar å svetsade ihop, la till några platta järn i resp ände och svetsa fast i ramarna. Ramarna på bilen är av tunnare stål så är inte orolig för vårt jobb. (Se bild av de primeade på lyften) Orkade inte vänta på leveranser från USA och har ingen tidigare erfarenhet av god passform av de.. golvet är även lagat på nåt ställe så misstänkte att de skulle bli en hel del inpassningsjobb ändå. Såg ett par intressanta dock när jag leta runt.. (har inte testat dem tidigare) http://store.uscartool.com/65-66-mustang-floor-contoured-frame-connectors.html Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.