Jump to content

Vacum


Roger
 Share

Recommended Posts

Dästu mindre gaspådrag och högre varv så blir vakumet större. Alltså så har du bra med vakum vid 700v utan gaspådrag och ännu mera vakum vid 5000v utan gaspådrag. Medans du har nästan noll i vakum när du trampar plattan i bott.

Så för att få den att rusa upp till 1500v utan växel i så lär du inte behöva gasa mycket så alltså ganska mycke vakum då med för att påverka vakumklockan på fördelaren.

Om de va de du undra. Annars missförstog jag de du skrev.

Link to comment
Share on other sites

Fördelaren är normalt sett kopplad till vad amerikanarna kallar "ported vacuum", alltså ovanför gasspjällen i förgasaren. Därför har du inget vacuum till fördelaren på tomgång.

Automatlåda och bromsservo är kopplade direkt på insuget, och där finns vacuum (i varierande grad) hela tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...