Jump to content

Från 6:a 200 till V8 289:e


Recommended Posts

Läste inlägget om "fel i regpappren" de var från början en V 250 i en -69:a till en 302:a tydligen inga problem... får i dagarna hem en -66:a Cab

som från början var monterad med en 200 6:a numera sedan 1985 en firma i Bolder Mustang Milt Colorado byte o stoppa i en V8-289 Vin Nr. är en T-motor, nu har jag jagat uppgifter på vad som skilljer dom åt, bromsarna är redan klart jag har beställt o redan fått hem skivbromsar från MP-USA så dom ligger bara o väntar. Är det mer som jag måste byta ELLER?? Kan nån ge mej upplysningar om var/hur jag får tag i papper som beskriver detta???

Reg.Besiktningen har ingen aning HJÄLP MEJ...

Musse-68 HT snart med Musse-66 Åxså Tack på förhand Janne

P.S. Om Shipping glöm inte CalShip (Svensk snubbe)

Link to comment
Share on other sites

Vet du inte om bilen redan är ombyggd till 5 bultat fram o bak.

om det inte är gjort får du nog införskaffa dig en 5 bultad bakaxel typ 8 tum eller 9tum också :--8)

Sorry kanske skulle ha uppgivit att den ÄR 5 bultad, men övrigt då???

Tack ska du ha för lägget. H-Janne

Link to comment
Share on other sites

Om bara bromsarna fungerar som de ska så e det inga problem:-

bilprovningen vet knappast vad dit T i chassinr står för så bara regga den den som v8a bil och skulle de veta det, så är den ombyggd med 5 bultat och det ska räcka.

i övrigt e det km mätare godkända reflex bak

8)

Link to comment
Share on other sites

Om bara bromsarna fungerar som de ska så e det inga problem:-

bilprovningen vet knappast vad dit T i chassinr står för så bara regga den den som v8a bil och skulle de veta det, så är den ombyggd med 5 bultat och det ska räcka.

i övrigt e det km mätare godkända reflex bak

Reflexer bak o mätar"modifieringen" är inga problem Rolands Mustang Parts Har sedan länge tagit fram det, i övrigt ber jag att få tacka så länge.

Hare bra H-Janne

8)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...