Jump to content

E v6:an nått att ha?


Janebrink

Recommended Posts

Kollar runt efter en musse i denna årskategori... E v6:an nått att ha? 145 hk på en musse låter lite väl fjantigt??

Hur e dessa mussar annars att äga? Försäkring reservdelar, skatt osv. Då menar jag även GT versionen. Såg att de inte e så dyra i Tyskland...

mvh

Anders.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag har aldrig kört en musse med en 6a. Men jag skulle nog rekomendera en 8a. Tror det e mysigare ;)

För övrigt betalar jag i försäkring ca 580kr/mån för hel med minsta självrisken på IF.

Jag har då en GT 95a.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag har inget ont att säga om V6an mer än att den är lite

slöare, jag har inte haft någon Mustang med V6a men en

T-Bird LX 93 3.8L och den var helt underbar att åka i. :)

Det är klart att komforten är lite avgörande och även modell

på bil , då är ju T-Bird en bil att njuta av eftersom den är tyngre

och går mjukare en glidare helt enkelt. 8)

En Mustang med V6 kanske kan vara lite lågpris men V6an

går faktiskt att skrämma upp rejält, men så var det kanske

det där med mullret. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Allt beror ju på vad du vill göra med bilen. Vill du bara puttra runt och ha det skönt, eller ha den som en brukis, så funkar 6an säkert alldeles utmärkt. Att skrämma liv i en sån går ju åxå, men det är f-rbannat dyrt och i mitt tycke helt onödigt att i så fall börja med en 6a om man är ute efter prestanda.

Har haft en sån som hyrbil i Texas, och det var ärligt talat den sämsta hyrbil jag någonsin haft... byttes in till en Explorer efter 3 dagar...

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Farsan kör en 98 v6 som bruksbil, helt klart en bra och billig bil att åka i.

Inget vrålåk men den går lätt att köra under 0,9l/milen vilket man väll får vara nöjd med.

Skulle jag ha en 94- som hobby bil (om jag inte hade 65:an) skulle jag nog föredra en GT. Ingen aning om hur en GT går , men vet i från lincolnen att fords 4,6 är en fin och snål maskin.

Hur som helst tycker jag mustang 94- är väldigt bekväma, tuffa, och i pris överkommliga bilar. Sen är de ju grymt kul att köra mustang, oavsett om de är 98 eller 65 så vänder sig folk om både en och två gånger, och dagligen kommer de fram folk och berömmer hur snygga mustangerna är :D

Link to comment
Share on other sites

Jag var ute på premiär turen i dag och måste säga att mullret är det som får bilen att ha det där lilla extra..Man blir glad varje gång man trycker till på gasen... Min v8 tar ca 1,1 liter milen om man kör snält men om man gasar så kan den ta ca 1,5. Det är en 5,0l automat.Någon som vet hur siffrorna ser ut på 4,6l??

Link to comment
Share on other sites

Hade 4.6an i min Thunderbird -94, och mätte som lägst 0.79liter/mil, men det var på en väldigt långsam landsvägskörning...

Som mest var den säkert uppe i 1.5l/mil...

Allt beror på din högra fot.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Det tror jag inte..Men du kan nog få problem med att stanna kvar på vägen..I alla fall om du ska köpa dom första modelerna av 94+..Inte världens bästa anti sladd system..Men tror dom bytte ut det i dom senare modelerna..Någon som vet mer om det här?

Link to comment
Share on other sites

HAHAHA!!

Men snälla nån...

Får man inte skriva k.ä.r.r.i.n.g.a.r utan att det editeras till nått annat? Kul att se att det ersätts med "osäkra förare"! D om nått e väl könsdiskriminering? *lol*

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag var ute på premiär turen i dag och måste säga att mullret är det som får bilen att ha det där lilla extra..Man blir glad varje gång man trycker till på gasen... Min v8 tar ca 1,1 liter milen om man kör snält men om man gasar så kan den ta ca 1,5. Det är en 5,0l automat.Någon som vet hur siffrorna ser ut på 4,6l??

Säger hej Här på forumet.

Har köpt en mustang GT 96:a idag första gången jag kört en mustang faktiskt men vilken underbar bil att köra och titta på!!!

Nu har jag hittat en som har allt det där lilla extra som jag vill ha, och en färg kombination på bilen som jag är 100% nöjd med. Sånt är ju bara tur när man köper bil begagnat.

Är helt ny på det här med mustang så ni får nog hjälpa mig en del när jag blir nyfiken på olika grejer om min bil.

Men jag kan ju återkomma till dig AndersAmby om vad 4,6:an tar per mil i en mustang jag har manuel växelåda i min vilket jag kände var ett krav efter jag provkört denna bil. Har alltid varit en dröm att få köra en V8 bil med manuel låda :D Nästan alla V8 bilar har ju automat :? Men det är en smak sak vad man föredrar har automat i min vardagsbil så jag är inte anti automat. Men i nöjes bilen vill jag ha manuel.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Kollar runt efter en musse i denna årskategori... E v6:an nått att ha? 145 hk på en musse låter lite väl fjantigt??

Hur e dessa mussar annars att äga? Försäkring reservdelar, skatt osv. Då menar jag även GT versionen. Såg att de inte e så dyra i Tyskland...

mvh

Anders.

Jag har en till salu. (SÅLD)

Du kan ringa om du är intreserad

0708-170955

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...