Jump to content

Pony Wheels og kjøreklar bil :)


-86GTStang

Recommended Posts

Hei! Da var sesongen igang. Stor takk til Robert Pernolf for at jeg fikk kjøpe dine 16" Pony wheeels ! :) Har satt på nye 245/50-16 bak på bilen , og 225/55-16 framme. Fungerer bra, og den ligger godt på veien. Synes feste er bedre også, spinner "litt" mindre... Ble som jeg fryktet, TUNG på rattet uten servo, men, vektløftning er tingen...? Centerforce DFclutchen er en drøm og kjøre med. Har kjørt 540km, og pedaltrykket er lett, den tar mykt og fint. Er spent på om den gir bedre 1/4mils tid også...

Det eneste som er litt plagsomt ,er at det har dukket opp en liten viberasjon ved ca 4500rpm. Byttet som nevnt til Centerforce billet steel Flywheel, og jeg regner med at det er det som er problemet. Ellers har jeg byttet alle slitedeler til clutchen,lagringer, main bearing seal, og steel trow out bearing retainer. Viberasjonen blir borte igjen ved ca 5000rpm. Men , jeg kjører nesten aldri på 4000rpms... , så det går nok bra.... Ha Ha... :roll:

mvh Trygve A " Fox Rules" 12sec. Daily Driver...

Link to comment
Share on other sites

Tjena Trygve!

Kul att se ditt "färdiga" resultat! (Blir en bil nånsin färdig...?)

Min vattenpump gav upp, en ny kommer i morgon, sen börjar jag också bli klar för den här gången.

Vad är det för något som du satt på tvärs över vattenpumpen?

Hur funkar det att köra utan servo? Jag har tills vidare bestämt mig för att behålla servostyrningen, det var för bökigt att ta av, börjar bli trött på att ligga under bilen.... :o)

När kommer du söderut?

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Tjena Trygve!

Kul att se ditt "färdiga" resultat! (Blir en bil nånsin färdig...?)

Min vattenpump gav upp, en ny kommer i morgon, sen börjar jag också bli klar för den här gången.

Vad är det för något som du satt på tvärs över vattenpumpen?

Hur funkar det att köra utan servo? Jag har tills vidare bestämt mig för att behålla servostyrningen, det var för bökigt att ta av, börjar bli trött på att ligga under bilen.... :o)

När kommer du söderut?

mvh

Jocke

.. Hei Jocke, Du har helt rett, en hobby-bil blir aldri ferdig...?

Måtte bytte vannpumpe på min sist sommer.. Staget du ser, er til stramming av serpentin belte. Strammeren drar den andre veien,så da måtte jeg montere en strekkfisk for å kunne kjøre med "shortbelt" etter demontering av servopumpen. Kjørte med et slik kort belte når servopumpen var montert,bare for å komme utenom denne. Legger bare belte på andre siden av vannpumpen, og bruker et idlerhjul(montert på strammehjul plassen) med styrespor fra en aircondition installasjon i en 2.3 -88 Mustang. JA, uten servostyring og med gatedekk,225/55-16 er den nesten for tung på styringen ved bykjøring, men jeg er stor og sterk... :roll: Prøvde mine 165R15 dekk på 15x5toms Weld felger, og det går greit. Bilen er meget god å kjøre i hastigheter over 50kmt, og på motorvei,i 90+ kmt. Skal kjøre slik en stund, så får jeg se om jeg monterer servoen igjen..? Helt ærlig, den er ikke så mye tyngere på rattet dersom du bare kobler bort servopumpen på en std. servostyring.

Ja, man blir lei av å ligge under bilen ofte... har hjulpet en kamerat endel, og mere arbeid på Fox Mustanger venter... Skal prøve å ta en tur snart. Har du hørt/tenkt mere på et event Fox treff i Malmø området? Lykke til med bilen, Jocke ! Mvh Trygve A.

Link to comment
Share on other sites

Trygve, tack för bilderna! Jag har valt att använda March's Part# 1460, där jag kan välja att ta bort AC och /eller PS. Funkade bra att installera, men jag valde att behålla PS tills vidare, anslutningarna på steeringracken satt jäkligt illa till och såg ut att sitta hårt, så jag väntar till det blir dags med Flaming River kitet, och sliter då bort alltihop.

Jag funderade på att köpa en elektrisk vatten pump, men $500 på en sån är lite väl mycket i dagsläget, det finns annat som är viktigare tills vidare.

Jag vet inte i heller om jag fått min generator att fungera, jag hade en guru till att titta på den, och han kunde inte hitta något fel, men när jag sen monterade tillbaka den så laddar den som den ska igen... Hatar fel som kommer och går, de är så jobbiga att felsöka!

Nån FOX-träff har jag inte tänkt eller hört något om, sommaren är kort så det hade varit trevligt. Jag vet inte vad som passar bäst; en helgdag eller en dag mitt i veckan under semestertid?

Man kanske skulle kolla och ev. samköra med resten av CMC och göra nån egen avdelning av det, eller köra en renodlad Late Model träff?

Hur många tror du kan tänka sig att köra till Malmö från Norge?

Tanken är väl att kunna komma till och köra på MECA Raceway?

Såg att Svenska Corvetteklubben hyrt banan den 28-29 maj, man kanske skulle kunna hyra in sig där på ett hörn?

Jag kommer nog att behöva ta min på trailer, då jag inte lagt någon kraft på att försöka få bilen godkänd för gata i år, har inga hjul för gatan...

Måste även göra en ny registreringsbesiktning då jag numera har 8pt rollbar i bilen...

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen. Tror det kan være ca 4-5 stkker som kan ta seg en Malmøtur, men da tror jeg en helg hadde passet best. Skal høre med de jeg kjenner som har Fox mustanger etc om når det passer..

Vet du hva det koster å kjøre,leie bane på Mecca, eller er der treningsdager etc som man kan kjøre på ? Regner med at en egen leie for kun noen få biler blir veldig dyrt..

Ditt dynamofeil kan være kontaktproblem, og som du skriver, slike feil er vanskerlige.. Det var noen andre her på forumet i vinter som skrev om et event fox treff i Malmø ? mvh TrygveA

Link to comment
Share on other sites

Pony Wheels blir alltid bra. Vurderte det sterkt før jeg kjøpte ASA felgene mine. Bilen din begynner å bli bra nå Trygve, blir spennende å se den i aksjon. Selv ligger jeg dårligere an enn noen sinne. Har 3 Fox’er men ingen kjørbare. Må se å få sjekket gearkasse problemene på 88’en, slik at jeg får den i gang igjen. Der etter får jeg forsette på 79’en.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Pony Wheels blir alltid bra. Vurderte det sterkt før jeg kjøpte ASA felgene mine. Bilen din begynner å bli bra nå Trygve, blir spennende å se den i aksjon. Selv ligger jeg dårligere an enn noen sinne. Har 3 Fox’er men ingen kjørbare. Må se å få sjekket gearkasse problemene på 88’en, slik at jeg får den i gang igjen. Der etter får jeg forsette på 79’en.

Morten

... Takk, Morten :D . Tenkte først på slike felger som du har, men da jeg kom over disse brukt, slo jeg til. Håper du får ordnet bilen,gearkassen din snart. Du må være med å kjøre til sommeren, vi,Foxy Boys, savner deg og bilen. Og snart får du et problem med å velge hvilken du skal ta...? :wink: men, du har da av naturlige årsaker nok å henge fingra i... Sees snart ! Mvh Trygve (ps, bilder er under produksjon, og -88LXn skal ha sommerhjul til helga. Tar noen bilder av den også...)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...