Jump to content

Värmepaket


AndreasL.

Recommended Posts

Hallå!

Är på g och ska byta ut värmepaketet, som för länge sen gjort sitt...

Bara det att tidigare ägare kopplat bort slangarna från värmepaketet, eftersom paketet tydligen läckte, o kopplat ihop slangarna med varann så kylarvattnet ska kunna cirkulera.

Min fråga är: Vilken slang från insug resp. vatten-pump ska sitta var på paketet?

Ska slangen från insuget gå till den övre ingången på paketet och slangen från vatten-pumpen gå till den nedre ingången??

Bilen är en -67:a (ej AC)

mvh

Link to comment
Share on other sites

I min Musse sitter slangen från insuget till "övre" anslutningen och vattenpumpen till nedre anslutningen på värmepaketet.

En liten fundering som uppstår är att "det borde" inte spela någon större roll då värmepaketet

vid test tycks leda vatten lika bra åt bägge håll, men jag kan ju ha fel... :roll:

Hoppas mitt tvetydiga svar kan hjälpa något iaf!

Link to comment
Share on other sites

I min Musse sitter slangen från insuget till "övre" anslutningen och vattenpumpen till nedre anslutningen på värmepaketet.

En liten fundering som uppstår är att "det borde" inte spela någon större roll då värmepaketet

vid test tycks leda vatten lika bra åt bägge håll, men jag kan ju ha fel... :roll:

Hoppas mitt tvetydiga svar kan hjälpa något iaf!

Tror inte de funkar så bra då vattnet som kommer uppp inte letar sig ut ur värmepaketet lika lätt åt de hollet så de kommer nov svema över kan jag tro. Och så kommer de bli massa lift i motorn istället för i värmepaketet om du har avsaknad av vatten. De kyler nog inget vidare + översvämning :D

Oj nu skriver jag om fel radiator igen. Sorry. :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...