Jump to content

Vilken försäkring har du?


AndersAmby

Recommended Posts

Vi har kört på tryghasas försäkring innan..Men nu har dom höjt den.

Den kostade innan ca 6000kr per år och kostar nu 8600 kr per år..Vi brukar köra på halvårs försäkring och då går det på ca 3000kr..men det blir alltså nu 4300kr..+att vi bara får köra 1000mil per år.. :cry:

Min fråga är då vad har ni för försäkringar och hur mycket betalar ni :?: vad har ni för gräns på milen :?:

Skulle vilja ha så många svar som möjligt :!:

Link to comment
Share on other sites

Har länsförsäkringar nu. är 21 år gammal betalar 12000:- min far skulle betala 2900:- det är 1000mil om året, ringde fordförsäkringar för ett tag sedan och bara kolla vad dom skulle ha när dom fått uppgifterna sa dom 18 000:- "skratta lite och sa att jag betala 10 000 nu hos länsförsäkringar" då sa telefon mannen men jag ändrar lite här och där så får du 9000:- helfösäkrad "helår".

Så pressa bolagen mot varandra.

Link to comment
Share on other sites

Försäkringsbolag: Folksam

Försäkringen omfattar: Trafikförsäkring, Helförsäkring

Kostnad: Runt 4800.-/år (har inte papprerna här för tillfället)

Körsträcka: 1500 - 2000 mil/år

Link to comment
Share on other sites

Jag ärger min ihop med min far så då står försäkringen på han..Men Det verkar som om det spelar ganska stor roll om det är v6 eller v8 eller cab,HT...Om jag(20år) skulle ta försäkringen så vågar jag inte tänka på vad det skulle bli för kostnader.

Link to comment
Share on other sites

jag har på trygghansa helförsäkrad tar dom 6200 för mig, -95 cab som jag har.. är 27.. då jag skaffa bilen va jag 23 o första bilen o då betala jag 16000/år helförsäkrad. bilen e parkerad på gatan under sommaren i en av förorterna i stockholm där det sägs det är mycket bilstölder/inbrott men under dom 5 åren jag bott här så har det inte hänt ngnting här, det ända jag behöver oroa mig för det e att små ungarna inte kan hålla fingrarna i styr ;) men med lite hot om stryk så rör dom inte bilen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...