Jump to content

Det kostar att renovera!


ht67 cmc 1502

Hur mycket pengar har du totalt lagt ut på din Musse?  

101 members have voted

  1. 1. Hur mycket pengar har du totalt lagt ut på din Musse?

    • Mindre än 10.000.-
    • Mindre än 30.000.-
    • Ca. 50.000.-
    • Mer än 100.000.-
    • Mer än 200.000.-
    • Det är ännu mer...


Recommended Posts

Menar du efter inköp?

Ni under vintern har jag iaf lagt ut drygt 30k på bilen, men hade jag haft pengar hade jag nog lätt kunnat lägga ut 100k :D

Link to comment
Share on other sites

Skulle bara lacka motorrum i vinter.Men det gick som det brukar.Hela bilen i smådelar.Det går inte att lägga tillbaka gamla och fula delar på det som är fixat.Har bytt ut allt i hela framvagnen + bromsar och bromsrör,

dämpare runt om och fjädrar och f-n vet allt.

Är nog uppe i ca 15000,och det som bara skulle bli lite färg.

Link to comment
Share on other sites

Själv är jag uppe i ca. 100k på bara motor och låda mm. Men till slut blir det väl som man vill. :roll:

Jag har gjort ett Excel ark där jag matar in allt vilket kan tyckas vara smart, men det är inte

kul när man inser hur mycket man egentligen lagt ut.

Att ha en Musse måste vara ett av de bästa tricken till att lura sig själv eftersom man pyttsar

in lite kosing då och då utan att förstå hur mycket det blir med åren... :D

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag var tvungen att klicka på ännu mer eftersom att jag renoverat

några stycken, staten skall vara glada för den Momsen och energi-

skatt de fått in på dessa renoveringar. :shock:

Skall erkänna att den Mach1 1972 som jag äger idag kostat ca: 70

tusen extra utöver det jag betalade då jag inhandlade densamma. :?

Det fattas säkert en del i redovisningen eftersom man inte kan ta

betalt för arbete och det man haft i hyllorna i förrådet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag är inne på min andra mustang renovering. Jag hade lite onödiga utgifter på min första mustang t.ex. lackering där jag slängde ut 10000 på ingenting :cry: Så om det ska fortsätta så, blir det dyrt.

Just nu håller jag på att köpa delar till min andra mustang som just nu är en tom kaross på 4 hjul. Så med alla delar jag behöver flyger pengarna iväg snabbt.

mike

Link to comment
Share on other sites

..Bruker like mye på min bil hver måned, som en "nyere" bil prisfaller i måneden... Hobby koster penger, og jeg har brukt ca 120.000Nkr på bilen iløpet av 5år... og jeg har en "ny" bil,-86...Men, er jeg lykkerlig, JA! Motor og elektronikk, innsprøytningsdeler, computer, svinghjul, clutch, bærearmer, fjærer, dempere, recaroseter, radiator, utveksling, 5pkt belter, exhaust anlegg, felger, dekk,Dragrace DOT slicks, og en brukt Panasonic bilstereo, til 500 kr .... for å nevne noe.Setter av litt penger hver måned, og det jeg tjener/jobber extra, går til bilens konto....

Link to comment
Share on other sites

Kul att se att man inte är ensam om att lägga STORA summor pengar på en Mustang.

67 caben har jag nog lagt ner 250-300000 kr på och då är allt jobb utan lack gjort av mej.Mach 1an jag hade förra sommaren kostade bara motorn i delar 125000kr så det vart ca 250 totalt men den är såld till en kompis och pengarna tillbaks i min plånbok då jag äntligen hittat den bil jag vill ha 69 mach1 428Cj R-cod jag törs knappt tänka på hur mycket det kommer att kosta då bilen ska totalrenoveras in i minsta detalj.

Men man glömmer snart då det står två Mustanger i garaget i superskick :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jaaa, jag hamnar helt klart på 50.000+ IAF. Motor renovering plus lite uppiffande i den kommer väl sluta på runt 50.000:- bara det. Sedan är det ju lite plåt delar som ska bytas också en lack på det. Men lacken blir förhoppningsvis riktigt billig eftersom svärfar är lackerare ;) . Skönt att man kan spara in pengar på någonting i alla fall :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har slutat räkna.

I mitt fall mer än 80,000 exl inköp

Och det är inte slut än.

Väntar på en motor som alldrig verkar bli klar.

Har bet 62,000 men det slutar nog med en hundring när det är klart.

Ja det kostar att ligga på topp ;)

Men kul är det när allt blir klart sedan. Men det verkar som att jag inte kommer få min bil klar till rättviks veckan i år heller... 12 veckor kvar och jag har massor med plåt (7 bitar) som ska bytas och jag hinner inte göra det själv. Så det måste lämnas iväg.

Men tänk vad kul jag kan ha sedan när allt är klart :P

Link to comment
Share on other sites

Jag satt och gissade vad jag lagt ut på min 1992 LX 5.0

Har gett mindre för bilen än det jag har lagt ut på den.

Och då är inte ens motorn rörd!!!!!!

Väghållningen, bytt utväxling och avgassystem och lite sånt är gjort...

Fälgar och nya däck...

ute om några veckor är den!

Runt 50000kr....

Men härinne är det iaf ingen som skakar på huvudet så härfår man vara ärlig...

;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det är det som är så skönt när man pratar med likasinnade. Ingen klassar en som galning när man berättar hur mycket man har lagt ut på sin ögonsten.

Ingen skulle nog höja på ögonbrynen om du hade sagt att du lagt ut 100.000:- på den heller.

Med största sannorlikhet så kommer slutsumman åt mig hamna på 100.000+. Har kollat ut lite fälgar och sådär också, ett par kromade 17" fälgar funderar jag på. Får väl se hur det blir med den saken. Först måste jag se till att det händer något med plåten på bilen, och när det börjat hända saker där så skickar jag iväg motorn på trimning och renovering.

Ja, också en hel lack på alltihopa då.

Pengarna rusar iväg fort, men som sagt, här klassas man inte som galning för att kasta pengar omkring sig på en bil =).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...