Jump to content

Broms band på en C4


Recommended Posts

Jag tänkte ta tag i min oerhört elaka växellåda, nu efter en tids recovery efter den senaste sammandrabbningen med den.

Kan någon tala vad det skall vara för moment på band sträckningarna på en C4.

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Kom igen någon måste ju veta, eller det kanske inte är något moment alls utan det finns något annan knep att ställa in banden på.

Typ vrid tre varv framåt och 1 1/2 varv bakåt eller något.

PLEASE!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Enligt Chiltons Mustang/Cougar 1964-73 Repair Manual, så ska Intermediate-bandet dras med 10 ft.lbs och sedan backas exakt 1 3/4 varv..

Low-reverse-bandet ska dras med samma moment, men backas exakt 3 (tre) varv..

Körde med dom inställningarna när jag pulade ihop min C4, och den har då fungerat utan större problem..

Mvh Herman Gräntz

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Hej!

Enligt Chiltons Mustang/Cougar 1964-73 Repair Manual, så ska Intermediate-bandet dras med 10 ft.lbs och sedan backas exakt 1 3/4 varv..

Low-reverse-bandet ska dras med samma moment, men backas exakt 3 (tre) varv..

Körde med dom inställningarna när jag pulade ihop min C4, och den har då fungerat utan större problem..

Mvh Herman Gräntz

Undra om Chilton stämmer här?

Enligt ATSG servicebok så ska det vara följande.

Främmre band:

Dra åt 13.5Nm

Backa sen tillbaka 4.25 varv

1 3/4 lät lite.

Det är viktigt att bandet inte ligger på alls när trycket släpper på det

Bakre band var samma värden här

Dra åt 13.5 Nm

Backa sen tillbaka 3 varv

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Chilton stämmer.

Leta i en 3'e bok

I "Ford Shop manual" ska du backa 1 3/4 varv på främmre band.

Link to comment
Share on other sites

Eeeeeeeeee hur fanken vet jag om banden ligger på eller inte?

Räcker det att utgående axel snurrar relativt lätt eller?

Som ni nu förstår så är inte automatlådor riktigt min hamock.

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Du kan inte känna på axeln om de ligger på

När du släpper på läsmuttern så skruvar du bara in skruven till det tar stopp.

När det tar stopp så nyper bandet runt trumman.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...