Jump to content

Någon som kan renovera?


Hinkas

Recommended Posts

Morsning allihopa, efter att ha legat i dvala under vintern så har även jag vaknat till ännu en jänkar säsong utan bil. Så min fråga lyder såhär:

Finns det någon i trakterna runt Jämtland/Härjedalen som är sugen på att byta lite plåt på mussen min? Det är inte så mycket som ska bytas, för den som kan, men för mig som jobbar hela tiden så hinns det helt enkelt inte med.

Det som ska bytas är plåten i motorutrymmet (inte mot torpeden) och plåten runt baklycktorna. Det är väl i stort sätt all plåt som ska bytas, sedan är det också en del bulor i plåten som är fin som skulle ha tännats igen, bl.a på huven.

Jag har inte någon jätte stor budgett, men jag tror inte att detta tar många timmar för någon som kan med dom här grejerna.

Farsan har varit i kontakt med någon kille men det verkar inte hända så mycket där, så nu kollar jag efter alternativ. Någon som är sugen?

Förlåt om detta inlägg hamnade lite fel, men tyckte det passade bäst här ;)

Tar gärna också emot tips om ni vet av någon duktig person som kanske har tid över till lite plåt arbete.

Link to comment
Share on other sites

När man bor här uppe så är ju 18.5mil alldeles runt hörnet ; ).

Ska kolla lite mer med farsan också om han får fatt på det där som han kännde som var duktig på att fixa iordning. Hade ju varit kul om man var klar med bilen om 12 veckor (v.31) så man kan ta med den till Rättvik. Men det återstår väl att se.

Men som sagt var tror jag inte det tar lång tid för någon som pysslat med sådant här tidigare, högst en arbets vecka kanske. Tycker inte det borde ta längre tid att skära bort och sätta dit 7st plåtbitar till. Då har man många timmar per plåtbit så ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...