Jump to content

HJÄLP!!! nytt avgas system??!!


95cobra

Recommended Posts

skicka efter ett system som du vill ha från USA eller ring ferrita, jag köpte direkt från staterna, blev billigare än leta hemma även med moms o frakt

Link to comment
Share on other sites

trivs utmärkt hehe, jag har köpt ett gäng olika saker till bilen direkt från en leverantör i staterna, men systemet jag köpte är X-pipe/catback från Steeda, passform mm när du monterar är perfekt så du kan lätt göra detta själv, bara o hissa upp bilen. ett liknande system på Ferrita kostar ca 22-24 tusen (har avbokat det systemet) mitt system kostade ca 12500kr inkl frakt+tull+moms leverarat till min dörr.

samma sak med däck mm (väntar på dom nu) det blir billigare för mig i alla fall att köpa i USA och skicka hit grejorna.

låter så här :

http://www.quadarena.com/mach1/x-pipe.mov

http://www.quadarena.com/mach1/citysound2.mov

jag kan om du vill kolla vad det kan kosta för dig om du vet vad du vill ha. men dom tar bara bankorder och inte kort via nätet.

mvh Tomme

Link to comment
Share on other sites

tjena, faan va gött o ha en mach1:a, så förbaskat tufft med shaker scoop på en nya musse..det e bara o gratulera!!!!! hehehe...

jo faan, cobran går bra, det som e moddat på den headers,h-pipa,flowmasterdämpare, plus att det är K&N filter så klart, men det är original luftburk o system. hade suttit fint med ett CAI..hehe..sen skulle jag vilja bytta uväxling till 3.73,hört att det e bäst för axet och förändrar inte bränsleförbr. märkvärt.

Det jag skulle behöva är ett cat-back system, för jag har ju fina h-pipor,funderar på om man ska ha 2.5" hela vägen bak, nu e det (om jag mätt rätt) 2.5" fram till dämparen o efter dämparen är det 2 1/4" slutrör.

fruktansvärt att det rostat sönder efter dämparen..men men.

Du får hemskt gärna kolla upp hur mycket det skulle gå på, uppskattar jag väldigt mycket. Vad är det för däck du beställt??

jag skulle vilja ha femekrade cobra fälgar, de sitter riktigt fint på mussen, o 275 däck bak,255 fram. sett dom på en 96 GT cabbe i malmö, passar klockrent.

vad har du beställt mer för godis till kärran??

hör av dig, tackar för hjälpen!!!

mattias

Link to comment
Share on other sites

tjo Cobra :)

jag har beställt 4.10 utvxl, underdrive pulleys, front spoiler, sänknings sats fjädrar, ultra lite II fäljar som är superlätta 18" 285*35 runt om, har redan bytt shifter i bilen (rekomenderas), motorstag, avgas system, ett gäng utseende prylar inne i bilen, ny motorhuvs stipe are på G + lite dekaler, mattor, baklysen för SE, Ford racing filter (k&N).

sen har jag en låååång lista på saker man vill göra, har inte bestämt mig om jag vill ha en bil som går som ett tåg på räls 8) '

¨

Trots att grejorna är billiga så kostar det endå massor och stålar har man inte i högar typ ;)

Link to comment
Share on other sites

faaaan vad sjyst...det var inte lite prylar, vad gör underdrive pullysarna??... jag e borta över helgen,menjag ska kolla runt lite på prylar o så kommer jag definitivt höra av mig, du får oxå "keep in touch"..kul att höra hur det går med bilen.. :lol::lol::twisted:

har du några bilder på skönheten??

ha det gött så länge..

mvh,

mattias

Link to comment
Share on other sites

riktigt häftiga hjul!!!!...jag skulle vilja ha 99 cobra hjulen, de skulle passa min kärra bra, hur mkt skulle du få pröjsa med däck på fälgarna?? (nu kommer jag med massa dumfrågaro kanske :shock: )

steeda är bra, de e ju riktigt stora!!

e det ok omjag skriver ihop en lista på saker som skulle kunna "behöva", om du ville kolla prisuppgift o så menar jag!???..

är riktigt tacksam för hjälpen och tipsen...

mattias

Link to comment
Share on other sites

har bara 2 bilder på bilen, ska fixa fler snart ;)

http://www.quadarena.com/mach1/mantorp.jpg

http://www.quadarena.com/mach1/polis.jpg

pulleys:

Get back the power and torque your belt-driven accessories steal. Bolt on 8-10 “free” horsepower with underdrive pulleys. These pulleys slow down your accessories about 25%, reducing the drag on your engine. They even bump up gas mileage.

den runda skivan remmarna sitter i är annan storlek typ så att dom ger mindre kräm till AC mm

är tyvärr ingen mek så jag kan inte allt 100% men hoppas förklaringen räcker :wink:

Link to comment
Share on other sites

javisst gör en lista, så ringer jag och sen får du veta vad dom vill ha av dig för dörr till dörr leverans, momsen får du sen betala i sverige via ett inbetalnings kort som du får hem skickat av tullen.

jag ringer när som helst bara du vill köpa och har pengarna klara, en pris uppgift kan jag fixa via nätet på själva grejorna men frakt priset väntar jag med till du har bestämt vad du vill ha, vill inte att dom ska jobba utan att en affär blir av, men rabatt får jag det vet jag.

Link to comment
Share on other sites

låter bra..tackar så mkt för hjälpen, är uppriktigt tacksam!!!!!!!

ska ta o skriva mig en lista..hehe..momsen, är den på 25% av vad man betalt av säljaren??

åter igen..tackar så hemskt mkt!!

Link to comment
Share on other sites

momsen :

din order xxxkr + frakt, på detta pris tillkommer tullavg 3,5% efter detta kommer grädden på moset hehe MOMSEN á 25%.

gör en lista på det du vill ha så kollar vi vad det kostar, sen får du fundera och så hjälper jag dig med en order.

skulle kunna kolla med alla som har en 94+ musse om vi ska göra en gemensam order typ, då får vi endå mer rabatt.

mvh Tomme

Link to comment
Share on other sites

denna underbara grädde..hehe..jo, jag känner några 94+:are..skulle kunna höra med dom oxå så..vore ju kanon bra..jag ska ta o kila iväg nu, men vi höres inom krot..ha en bra dag..!!

mattias

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...