Posted July 3Jul 3 comment_187534 Sonderat ödemarken på blocket och marketplace.Önskar köpa en riktigt fin 99-04 eller 05-08 Coupe GT.Hade ett ombyggt monster innan. Önskar en fin orginalbil nu. HELST Automat.Clean Carfax ren och hel invändigt och fins rostfri kaross.Jag finns i Skåne och lättast är om bilen finns nära. Inga byten eller konstigheter.
July 3Jul 3 comment_187536 Ödemark å ödemark, allt är relativt, finns 135st 05-09 Cupe GT/GT500 på blocket just nu ;-)
July 3Jul 3 comment_187538 05-07 ska du undvika pga problemet vid tankning annars kommer du snabbt få samma gråa färg på håret som mig 😉 Edited July 3Jul 3 by Corvette
July 3Jul 3 Author comment_187539 1 hour ago, Mustangmike said:Ödemark å ödemark, allt är relativt, finns 135st 05-09 Cupe GT/GT500 på blocket just nu ;-)Och ingen utav dom lockade mig.
July 3Jul 3 Author comment_187540 5 minuter sedan, Corvette said:05-07 ska du undvika pga problemet vid tankning annars kommer du snabbt få samma gråa färg på håret som mig 😉Peter, vad är problemet?. Körde en 05:a några mil förra året utan bekymmer.
Friday at 06:41 AM5 days comment_187542 18 timmar sedan, TinoC said:Och ingen utav dom lockade mig.Före 05 har jag inte mkt att säga om men 05 framåt är ju de flesta rostfria eftersom det är bra galvade karosser och majoriteten körs inte i ur å skur utan som hobby å finbil, men undantag finns, å extra fult om dom rostskyddsbehandlats och sedan inte underhållits så det torkat och flagnat. Men rost, väldigt sällsynt på kaross skulle jag säga.Tankningsproblemet kan även inträffa på 08 har jag erfarit. Men det beror lite på hur man använder bilen om det är ett problem sen kan man alltid fulfixa det enkelt.Sett några fina välskötta lågmilare men du kan ju ha speciella krav å färgpreferenser. Sen har ju folk io allmänhet väldigt märklig smak vad gäller fälgar :-) Viktigt att kolla upp carfaxen så får du veta vad bilen varit med om innan den kom till Sverige från US, Väldigt bra sak vi saknar i Sverige där du inte har möjlighet att kolla vad en Svensksåld bil varit med om innan, eller efter den landat i Sverige. Många som kör runt lyckligt ovetande om vad deras Volvo, Merca, Audi, BMW etc, m.m. whatever varit med om tidigare i Sverige och många skulle haft "Salvage title" om vi hade haft samma rapporteringssystem. Sen oavsett mil börjar många bli väldigt gamla och tiden tar ut sin rätt ändå så det kan uppstå diverse småfel på el eller felkoder från motorn eller smågrejer som ballar ur man kan få va beredd på att fixa, det är hyffsat moderna avancerade grejer med mycket styrt å övervakat hit å dit av datorn. Sannolikheten för fel ökar ju nyare och mer övervakat det är när åren gått. Lycka till :-)
Friday at 07:52 AM5 days comment_187543 19 timmar sedan, TinoC said:Peter, vad är problemet?. Körde en 05:a några mil förra året utan bekymmer.Det är att tanka som Micke skrev