July 8, 20251 yr comment_187554 Är det någon som har tips på vart man kan köpa en servicebok för att stämpla och fylla i utförd service själv? Samt vad ska göras och vilka punkter ska man gå igenom på en 2016 års GT Report
July 8, 20251 yr comment_187555 ja speciell servicebok finns det väl inte då det lagras digitalt hos FORD os auktoriserade verkstider i detta fall så får kvittot intyga o gälla. men annars gå till autoexperten som kanske kan ge dig de punkter som skal göras för det får jag till min varje gång , men det är egentligen en formellt en mall med vanliga punkter som de följer o kryssar i vad som är gjort o inte Report
July 10, 20251 yr Author comment_187559 Bilen har gått i skrivande stund 2660mil, vid senaste service på Ford gjordes enbart olja+filter byte. Bromsvätskebyte tänkte jag iaf göra iår då det var 2 år sedan nu. Report
July 11, 20251 yr comment_187560 Ja du vi hinner inte så långt med pärlorna i den Svenska sommaren 20000 miles or 32000 kilometers (Maintenance) - ALLDATA Repair.pdf Report
July 11, 20251 yr Author comment_187561 Tack för protokollet🙏 nej man gör ju tyvärr inte det. Det blir ändå ganska många rundor totalt sett men dom är inte så långa. En bilsemester genom Europa hade varit något🙂 Report
July 11, 20251 yr Author comment_187562 On 2025-07-08 at 21:34, Darkis said:ja speciell servicebok finns det väl inte då det lagras digitalt hos FORD os auktoriserade verkstider i detta fall så får kvittot intyga o gälla. men annars gå till autoexperten som kanske kan ge dig de punkter som skal göras för det får jag till min varje gång , men det är egentligen en formellt en mall med vanliga punkter som de följer o kryssar i vad som är gjort o inteNej precis den är digital, tänkte att jag skulle ha någon form av servicehäfte för att fylla i och komplettera med nu när det ska göras själv. Report
July 11, 20251 yr comment_187563 31 minuter sedan, Chrille82 said:Tack för protokollet🙏 nej man gör ju tyvärr inte det. Det blir ändå ganska många rundor totalt sett men dom är inte så långa. En bilsemester genom Europa hade varit något🙂Vi har gjort några resor till Italien Österika Schweiz de senaste årenI år blir det en kort vända till Tyskland bara och tyvärr ingen Autobahn i år Report
July 12, 20251 yr Author comment_187576 On 2025-07-11 at 09:18, Corvette said:Vi har gjort några resor till Italien Österika Schweiz de senaste årenI år blir det en kort vända till Tyskland bara och tyvärr ingen Autobahn i årVad härligt det låter🙂 en sån roadtrip får man kanske ta och planera in inom dom närmaste åren innan barnen blir för långa för att sitta bekvämt i baksätet🫣 Report
December 1, 2025Dec 1 Author comment_188719 Nu har jag bytt olja+filter på pärlan, ska göra bromsvätskebyte oxå då det var 2 år sedan nu. Hur är det med oljan i bakdiffen och den manuella växellådan? Finns det någon serviceintervall på dom enligt Ford? Report
December 1, 2025Dec 1 comment_188720 Bakaxeloljan skall kollas varje service. Går från klar olja mot svart.Manuella låsan skall oljan bytas vid 150 000 miles, eller då kopplingsbyte görs Report
December 1, 2025Dec 1 Author comment_188721 Ok tack 🙏 så det kontrollerar man genom att öppna påfyllningspluggen och stoppar in te.x fingret för att se hur oljans skick är? Report
December 2, 2025Dec 2 comment_188724 16 timmar sedan, Chrille82 said:Ok tack 🙏 så det kontrollerar man genom att öppna påfyllningspluggen och stoppar in te.x fingret för att se hur oljans skick är?Yes Report
April 20Apr 20 comment_189617 HejSka precis göra service på min gt 2019 som har gått 3500mil. Har du serviceschema för den också?? Report