Jump to content

oljud när jag svänger åt höger


Gäst

Recommended Posts

Gäst

Hej, har ett riktigt störande oljud från framvagnen när jag svänger åt höger.

Svårt att beskriva ljudet, men tänk er en hög ton som låter väldigt högt.

Det verkligen tjuter och det är lagom pinsamt när man kommer körandes och det låter så.. :oops::oops:

Vad kan det vara för något? höger broms? Vill gärna fixa detta innan tjolöholmsträffen..

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Nej, ingen styrservo. Har en nytillverkad flaming river styrsnäcka, men det lät lika illa med den gamla snäckan.

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Ok, vad får man ge för ett nytt hjullager? Om det inte visar sig vara detta, vad kan det vara då?

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Hissade upp bilen, kunde snurra på hjulen utan problem och det lät inget vad jag kunde höra, Men man kunde vicka lite på bromsskivorna så jag har justerat/dragit åt lagrena nu så dom är stumma.

Men det blev inte bättre för det, är det bara lagerbyte som gäller?

Sen har jag problem med att bromsarna skriker med en väldigt hög ton när man kör sakta och bromsar, några idéer om hur man löser det?

Och en sista grej, det har börjat gnissla och låta dåligt vid minsta lilla bula i vägen från framvagnen, framförallt höger fram.

Jorma pratade om att jag behövde smörja några bultar (om jag inte minns helt fel :)), någon som kan ge en mer ingående förklaring om hur man gör det?

För det var tydligen jävligt krångligt att komma åt..

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nu börjar tillochmed jag kunna det här :-D Hade samma problem för några veckor sedan men fick god hjälp i en tråd längre ner ("gnällig framvagn")

Ritade en bild på var bultarna sitter (övre bärarmsinfästning).

Ja, det ser ut som en femåring varit framme och ritat men det går inte få det bättre på datorn :-)

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Tackar! :D Riktigt läcker ritning! :)

Blir att greja innan jobbet imorgon, man ska ju köra folk till balen och då vill man ju inte att bilen ska låta illa :(

Ingen som har råd om mina andra problem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...