Jump to content

Köpråd/tips 99-04 GT


riddaren

Recommended Posts

Jag frågade tidigare om ungefär samma saker på 96-98, men jag vill nu också veta mer om 99-04.

Jag skulle vilja få lite tips och råd från de som har erfarenhet av dessa mustanger, både cab och coupé då jag funderar på att skaffa en sådan. Jag har redan en -65 Ht men är intressrad av att skaffa en nyare musse som jag tänkte använda som bruksbil. Det kommer bli endel vinterkörning så frågan är hur bra vinterbilar det är. Någon som har provat? Sen skulle jag vilja veta om det finns någon vettig försäkring, gärna för en i min ålder (22år),. Jag undrar också vart man vänder sig om något går sönder på bilen och om det går att skruva själv utan att det är för avancerat. Vissa nya bilar går ju knappt att byta tändstift på själv.

(jag är van att mecka endel, har själv satt ihop och lyft i motorn osv. i 65:an)

Hur är kvaliteten allmänt på dessa årsmodeller?

Jag vill helst ha manuell låda, men vilken är bäst kvalitet/ekonomi med?

Några vanliga fel, brister eller fallgropar man bör tänka på vid köp?

Hoppas ni orkar hjälpa mig med några rader jag är tacksam för all info jag kan få.

8)

Link to comment
Share on other sites

Din musse cab är döläcker!!! Den är den perfekta kombinationen med den där mach1 spoilern, avgassystemet osv. Snyggt med svart lack och beige inredning och cab...riktigt snyggt!

Du måste vara nöjd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...