Jump to content

Höga avgasvärden...


Recommended Posts

Imponerad!

Menar du att den luft springan gjorde så mycket?

Vart det inget gnäll på att dom hörde läckage eller så?

Vart någon stanns på avgassystemet gjorde du den längst bak, fram eller mitten?

Gratulerar till din godkännda bil!

Mvh

MrV8

hehe ja tydligen så gjorde det så mycket =) Jag ska säga att jag var väldigt skeptisk i början, men det va kompisen som drev på och sa att vi skulle göra så. Vi skar ut det nästen längst bak, uppe vid kröken ovanför bakaxeln, sen borrade vi ett 5mm hål också lite efter så det kan hända att det kom in luft där så avgaserna blev "renare" inte en aning faktiskt. :D

Näe besiktningsgubben upptäckte ingenting, min bil låter rätt så mycket så man hörde inte alls att den läckte.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tycker det är konstigt att inte besiktningen upptäckte hålen i ditt avgasrör. Avgasutsuget som bilprovningen har brukar avslöjja alla hål då du stängt av motorn brukar det låta som en dammsugare vid läckaget. Sen funderar jag på varför ni åtgärdar symtomen (fel avgasvärde) istället för felet som oftast beror på att bilen är feljusterad, sliten och eller har gammal olja. Rätt justerat blir det oftast att bilen blir både snålare/ renare och kvickare.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är konstigt att inte besiktningen upptäckte hålen i ditt avgasrör. Avgasutsuget som bilprovningen har brukar avslöjja alla hål då du stängt av motorn brukar det låta som en dammsugare vid läckaget. Sen funderar jag på varför ni åtgärdar symtomen (fel avgasvärde) istället för felet som oftast beror på att bilen är feljusterad, sliten och eller har gammal olja. Rätt justerat blir det oftast att bilen blir både snålare/ renare och kvickare.

Det var efterkontroll så jag körde inte ens in bilen i hallen, vet inte hur ni har det på era stationer men här i Skövde så är avgaskontrollen utomhus, därför upptäckte han inte hålet.

Olja, tändstift och filter är bytta men hjälpte ej, hade inte råda att åka till gbg för att koppla in dator så därför gjorde jag såhär så länge...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...