Jump to content

M2 som blir överdrivet varm


Antrax

Recommended Posts

Hej jag fick lite problem med min mustang 2 idag. körde hem från skolan som ligger 1 mil bort och motorn blev ovanligt varm. Den spottade kylarvätska ur slangen på tanklocket, och elfläkten stod i gick i en evighet efter jag stängt av motorn. någon som vet vad det kan vara för fel? Det är sommarväder ute men det ska väl inte spela någon roll?

Link to comment
Share on other sites

hej jag luktade i kylaren men det luktade inget spec i den.. och jag har testat starta utan kylarlocket och gasat men det bubblar ingenting i kylaren. och den spottar bara ut vatten efter man kört ett tag och fått upp riktig värme på motorn, i helgen då vi körde mest hela kvällen och den läckte inget vatten då, men igår när det var varmt och soligt så gjorde den det. Vattenpumpen är ny och den slirar ingenting på remmen. Har du något annat förslag vad det kan vara för fel?

tacksam för svar

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det bhöver inte innebära något fel :roll:

Utan när du nu har bytt vattenpump så har du tappat kylsystemet på vatten då bildas en hel del luftfickor vilket tar en stund innan de försvinner

samt du har även nytt syrerikt vatten (som kokar lättare)

Mitt första tips är att du ser till att du har tillräckligt med glykol i (höjer kokpunkten) samt att du kör några korta sträckor så motorn får jobba bort luften, så kanske problemet försvinner :D

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Kanske dags för nytt lock dessutom.

Med tiden tappar fjädern i kylarlocket kraft och därmed får du inte rätt tryck i systemet.

Link to comment
Share on other sites

jag har blandat 50/50 vatten och glykol. jag tror jag kört åtminstonde 15 mil dagarna innan det där hände. Det var en som sa till mej att kylaren ska fyllas på då motorn är igång, det gjorde inte jag då jag fyllde, är det nödvändigt? termostaten har jag inte kollat om den fungerar som den ska.. Tack för alla svar, jag ska kolla upp de där sakerna så fort jag får tid :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...