Jump to content

Färger på interiören


William

Recommended Posts

Hej!

Min 65 conv. har int. trimcode 29=Palomino Vinyl w/Palomino Trim, sätena, caben och dörrtrim är i brunt vilket då såklart är=palomino, men "dashpaden" är

i mörkare brunt och instrumentbrädan, insidan på dörrarna och de s.k. quarterpanels är betydligt ljusare, nästan ljusgula, någon som kan hjälpa mig att reda ut begreppen?

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Det finns inget direkt svar på din fråga. Men din bil skall vara som du skriver "trimcode 29=Palomino Vinyl w/Palomino appointments".

Att sen nyanserna på färgerna inte är lika finns finns ett antal varianter på. Det kan vara olika tillverkare på instrumentbrädan och quarterpanels om bilen inte är orörd. Är det en original bil så kan färgerna vara blekta i solen eftersom du har en conv. Den FD. Ägaren har kanske inte haft rätt färgkod när han renoverade bilen. Eller så har någon ändrat färgerna genom åren för att han tycker att det snyggare. Svårare än så behöver det inte vara. Men palamino är en brun nyans så det låter skumt att qp's skulle vara ljusgula, låter nästan som parchment = beige/tan (sen 65 + 66 färg).

Och sen måste du tänka på att det är skillnad på färger och färger när det kommer till olika materiel. Så du kommer inte att få samma nyans på färgen på tex. Instrumentbrädan och metalen på dörrarna.

Men nu när du skall renovera bilen så se till att du får så mycket som möjligt ifrån samma tillverkare till din inredning, som tex. TMI. När du betämt vem du skall handla av så FRÅGA vad dom har ifrån samma tillverkare när det kommer till qp vinyl, solskydd, dörrsidor etc.

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Det brukar vara två olika kulörer i inredningen på 65/66. Instrumentpanelstoppningen, listerna kring vindrutan (på HT/FB i alla fall), högtalargallret och mattan ingår i "appointments" och brukar vara mörkare än resten.

Jag skriver "brukar" eftersom jag inte är helt säker på att det är likadant för alla inredningskulörer, men jag skulle tro att det är det.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...