Jump to content

Onormalt stort spel/glapp i drivlinan käns de som :/


Recommended Posts

Någon som råkat ut för problemet med att man helt plötsligt verkar ha större klapp i drivlinan än vanligt och att de käns som att de bara blir större och större dästumera dagar man kör? Alltså när man släpper gasen och sen trampar lite lätt på gasen igen så får man känslan av att de är ett ganska stort spel i drivlinan någonstans. Hadde uppe bilen i dag och kände lite på bakhjulen (snurrade fram och tillbaka) och där va de inte mera spel än va ett par cm om man mätte på rullbanan på hjulet. Va iofs bra mycket större spel på mussen än va jag är van vid på olika volvobakaxlar jag känt på. Kanske för at den är större :? Ungefär hur många graders spel vid hjulet skall de vara innan kadan börjar röra sig på en 9" bakaxel? Hur mycke spel har ni? Kollade samtidigt på de bakre knutkorset innan diffen men de verkade inte glappa ens en millimeter. Är de bakaxeln tro? För den skall väll inte glappa överdrivet mycke mera än på en vanlig volvobakaxel?

Och va kan de vara som är slitet i så fall. Pinjongdrevet eller hur de nu stavas som driver på kronhjulet kan väll inte flytta sig snågra mm frammåt bara sådär?

Tacksam för hjälp. Vill ju inte åka runt med glapp i drivlinan. Käns ju inget bra alls :( Särkilt inte när jag får känslan av att de växer lite småt hela tin :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...