Jump to content

Edelbrock aluminumtoppar till FE


JH

Recommended Posts

Håller på med en 428CJ motor och har som alternativ funderat på att komplettera med Edelbrocks alumniumtoppar. Ska enligt alla skrifter vara ett bolt on alternativ.

Nu undrar jag om någon har praktiska erfarenheter av fördelar, nackdelar och eventuella brister av de topparna på en FE.

Motorn ska placeras i en bil som ska var körbar på flera sätt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Sam

Lasse här hemma i Tranås har satt på sådana Rpm på sin 428 och det funkar skitbra.Ring mej så kan du få hans nr så kan du ringa honom.

Roger Tranås

ps Insuget vi pratade om heter C8OZ-9424-B ds.

Link to comment
Share on other sites

OK Roger ringer för mer info. Kollar insuget innan.

Om någon mer har info att ge så är jag tacksam

Link to comment
Share on other sites

Har får meg att Edelbrock alutopper har større forbrenningskammer og derfor vil ge lavere komprisjon. Søk på nettet efter edelbrock v.s orginaltopper. Kansje du hittar nåt.

John

Link to comment
Share on other sites

Rpm Topparna har inte större förbränningsrum utan dom ligger på 72cc och det är ungefär vad orginaltopparna ligger på.428 p=68,1 till71,1 CJ ligger på 72,8 till75,8 enligt Fords manual.

Link to comment
Share on other sites

Det finns två olika varianter av Edelbrock toppar till FE, men de jag eventuellt har tänkt köpa har 72cc i förbränningsrum. Har försökt läsa på om vilka toppar som skulle passa bäst för mig, men trots alla diskussioner som finns om Alumniumtoppar så verkar det inte vara många som valt det alternativet till FE.

Utbudet är begränsat till FE, men trots det så borde det väl var mer än en medlem "Tranås" i Mustangklubben som valt Edelbrocktoppar till sin FE maskin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...