Jump to content

Holley 600 4V: strul


Leijon CMC 855

Recommended Posts

Hej! Har fått lite strul med vår nya holley förgasare. Det är en (som ämnet säger) en 600 fyr-port.

Har ställt in nivån i båda karen, fixade till blandningen och tomgång. Än så länge är allt ok, MEN när man varvar motorn upp och släpper direkt så varvar den ner, (så klart :roll: ) men precis när den nått tomgång så håller motorn på att dö ett kort ögonblick och sen kommer den igång igen (oftast).

Innan jag kastar min in i mina böcker så frågar jag er. Vad kan detta bero på?? Någon som vet och kan hjälpa mig reda ut problemet??

Tacksam för svar! ;)

Niklas

Link to comment
Share on other sites

Ny Holley ?

Ja, då är det ändå tomgången och blandningen för tomgången. Finns inte så mycket annat om du inte har tjuvluft någonstans. Då kan det bli fenomen. Har du vanlig bränslepump eller elpump ? Om elpump kan du ställa/kontrollera trycket på regulatorn ?

Varför bytte du förgasare ? Hur gick bilen innan du bytte förgasare ? Hur är bilen att köra nu ? Fungerar den på vägen i 70 och vad händer vid gaspådrag (axpump och vilken axpumpskam du valt) Vad händer när du stämplar från stillastående ? Är de bitarna mer eller mindre OK så hoppar du till första stycket i detta inlägg igen.

Tyvärr kan det vara svårt ibland att få rätsida på sånt här. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej! Holleyn är ganska ny (beg). Ha suttit på en mach 1 70-tal. Det skulle inte förvåna mig om jag har tjuvluft någonstans, jag får kolla upp det.

Vi har vanlig bränslepump och även den är inte mer än ett eller två år gammal.

Varför?, (varför inte? ;) ) Vi hade en holley 2V (som gick ganska vasst :twisted: ) Farsan ville ha en 4V istället och så blev det. Bägge förgasarna har man.choke så den går ganska dåligt vid kallstart.

4V´n har inget "ös". Om man kör i 70, sämplar plattan i golvet så händer inte så mycket. Bilen växlar ner, vrålar till men får ingen direkt märkbart accs. Vi misstänker att secundärerna inte öppnar (vaccum).

Stämplar jag från stillastående så... det har jag nog inte provat? inte sedan jag pillat med den. :shock: (kör aut. så det för kanske bli från rullande) Jag får testa i kväll.

Jo jag vet, förgasare är lite av ett mysterium för mig i alla fall... därför har jag köpt böcker. ;)

Tackar för tipsen!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...