Jump to content

Modul för brytar löst system grrrrr


joschen

Recommended Posts

När jag köpte min 66:a så satt det brytar löst system på bilen.

Alla kablar var i mycket dåligt skick och jag fick då byta och koppla om en del för att det inte var kopplat som det skall kopplas.

Enligt elschemat iallafall.

Nu har jag igen gnissta alls och jag kan inte få till någon överhuvudtaget.

Förmodligen så har burken som sköter tändningen gett upp helt.

Vad skall jag göra, finns det något annat billigt tännings system som jag kan sno eller måste jag köpa att nytt för X antal tusen alternativt att jag byter hela min fördelare för att sedan gå tillbaka till brytare.

"Attan och jag som är så nära"

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju igen digital kamera, men jag antar att jag måste byta hela fördelaren för om man tar bort locket så finns det ju inga nockar utan bara en plast konstruktion som har en "fläbb" för vare cylinder.

Det jag är ute efter är bara en vanlig fördelare till en 289:a eller måste jag ha med mera detaljer.

Om jag nu måste byta vill säga, eller om denna här elektroniksa skiten är att föredra.

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Ja om du inte vet själv så är det svårt här också att hjälpa.

"fläbb" för varje cylinder kan jag bara gissa mig till ett Ford Duraspark tändsystem som vi nyligen snackat om här

Ser ut så här

duraspark-dist.jpg

Kopplas så här

durasparkwiring.gif

Om du har rivit i grejjer du inte vet vad det är så är det enklast att köpa en ny orginalfördelare från Hansen Racing

Ford Duraspark är kanonbra så det är lite synd om du inte får fart på det.

Brytarlösa system kan var känsliga om man håller på och meckar med batteriet inkopplat.

Du kan sabbat något i tändsystemet när du klippt bland kablarna.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte rikigt samma farger som du beskriver men mitt kopplingtsschema ar valdigt likt.

Nar jag fick bilen sa satt trad rod och vit ihop men det kopplade jag om.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...