Jump to content

Nytillverkad framskärm


NiklasW

Recommended Posts

Hej, jag funderar starkt på att köpa en nytillverkad framskärm till min bil, en 1972 Mach 1.

Någon som har erfarenhet om dessa eller har hört något om kvaliteten och passformen? Mardrömsscenarion vore ju att behöva dra fram vinkelslipen när man väl fått sin nya fina skärm :!:

Link to comment
Share on other sites

Har inhandlat en ny fram skarm till min musse 66 och det var igen fel pa den faktum var att den passade battre an orginalet.

Men det sager ju inte sa mycket.

Av vem köpte du skärmen?

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Partco i Mjöbäck, dom säljer plåtar till nästan alla som i sin tur säljer.

Har köpt två dörrar och en farmskärm och jag är nöjd.

Skulle det visa sej att du har fått tag på en skärm som är något fel på så tror jag inte att det är något problem att byta.

Dom säljer dom flesta kromlisterna och gummilister, kan ju vara bra att veta.

Priset brukar ligga under vad Tony kan sälja för.

But it your call.

Link to comment
Share on other sites

Okej det är ju betryggande att veta att vissa skärmar passar bra iaf ;)

Men jag tänkte just på 71-72 skärmarna eftersom de inte funnits lika länge på marknaden. Någon som vet något om dem?

Link to comment
Share on other sites

vet att folk klagat på partcos plåtdelar,tydligen är plåten lite tunnare än original(vilket jag egentligen inte tycker är en nackdel.), men eftermarknaden till 71-73 har aldrig varit lika stor som till 65-66 exempelvis,men i och med priserna stiger , blir väl även 71- 73 intressanta..

Någon som vet om man börjat tillverka "splashguard", alltså stänkskyddet mot dörrarna ,där alla musseskärmar börjar rosta?, jobbigt med all dynga som åker upp mot dörren.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...