Jump to content

Lite bättre bil nu...


Recommended Posts

ÄNTLIGEN har jag fått bakaxeln nyrenoverad och bytt utväxling från 3.08 till 3.73.

Ny "gördel" (heter det så, alukåpan med stödbultar för överfallen?)

Nya bärarmar både övre och nedre, nya Fjädrar och ställbara Tokico...

Provkörde den en liten bit idag, men eftersom den inte är besiktad blev det småvägar, varvade ur den på fyran och den gick hyfsat fort upp till det, hur fort det gick vet jag inte, men tilrräckligt på de vägen iaf...

Till veckan ska främre delen fixas, med C/C plattor, fjädrar och dämpare, samt en del nya bussningar...

sen väntar ett par frame-connectors på att bli installerade..

Nu väntar jag bara på nya fälgar från USA så att ina nyinköpta 255/40 kommer till användning.

sen väntar besiktning....

Lite av vad jag gjort med min 92 LX 5.0 manuell.....

Link to comment
Share on other sites

Skoj att se en LX bland alla GT's här i Sverige!

LX'en var ju den snabbaste modellen pga lägre vikt, dessutom

snyggare, tycker jag iaf

Jepp jag tycker också att den är snyggare...

Ska skaffa ett par Cobra lysen bak, GT-vingen har jag monterat redan (dock så blir den ju lite tyngre då)

sen blir det inte mycket mera styling på den, motor och bromsar ska fixas i vinter (är målet iaf....)

100hästar till är målet, sen får man se om de blir ytterligare vintern efter det.

Man vet ju inte hur länge man behåller den heller, kanske man får för sig att skaffa en nyare Mustang...

:)

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Vilka fälgar har du köpt??.....Jag är på en gubbe här i malmö som har en vit LX mustang....gammal polisbil oxså....riktigt cool..men han vill inte sälja.....hoppas han ger med sig en dag...hade ju varit en rolig bruksbil.... :D

Link to comment
Share on other sites

Vilka fälgar har du köpt??.....Jag är på en gubbe här i malmö som har en vit LX mustang....gammal polisbil oxså....riktigt cool..men han vill inte sälja.....hoppas han ger med sig en dag...hade ju varit en rolig bruksbil.... :D

Det är femekrade Cobra replica fälgar, gjorda av FRPP men i 4/108 så att jag inte behöver 5-hålskonvertera bilen, blir alldeles för dyrt då man gärna vill uppgradera bromsarna i samma veva..

Hankook Ventus K104 255/40-17" ligger hemma redan.

Dom kommer till Stockholm i morgon så jag hoppas kunna hämta dom då.

Polisbil hade varit riktigt coolt!

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Vanliga grå eller chrome??...din bil kommer bli grym med dom fälgarna....riktigt coolt.... 8)

Link to comment
Share on other sites

Vanliga grå eller chrome??...din bil kommer bli grym med dom fälgarna....riktigt coolt.... 8)

Dom duger,men egentligen gillar jag inte fyrbultat när det syns, men man har inte så många att välja mellan.

:)

Men det är vanliga silver, dom kromade är ganska så mycket dyrare så.

Snyggaste vore nog 03-04 Cobra-fälgar, men då lär man konvertera till 5 bults, och det kostar...

Link to comment
Share on other sites

Du får lägga upp bilder så fort som möjligt.....Man blir ju nyfiken hur bilen ser ut...har bara sett den med 16 ponywheels.....samma som jag har....tycker dom e bättre är turbinfälgarna.... :P ..men dom satt orginal på din va??

Link to comment
Share on other sites

Du får lägga upp bilder så fort som möjligt.....Man blir ju nyfiken hur bilen ser ut...har bara sett den med 16 ponywheels.....samma som jag har....tycker dom e bättre är turbinfälgarna.... :P ..men dom satt orginal på din va??

orginal pa 92Lx var ponyfalgarna, men det satt turbin pa nar jag kopte bilen...

sen kopte ja ponyfalgarna, men salde dom igen i varas...

sen blev det montering av dacken pa falgarna idag, ska bara fa dit framfjadrar=dampare=krangningshammar, C/C plattor mm sa ska dom dit, bilder kommer nar jag fatt tag i en ny kamera, den andra har gatt sonder tyvarr, dyra kameran...

:(

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...