Jump to content

ev köpa mustang cab 96 4.6L v8, några råd?


mrmix

Recommended Posts

har en sådan på g, 19500 mil, automat, några råd, eller varningar ;)

undrar även om det är fällbart ryggstöd i baksätet på dom? å om det finsn plats bakom/under caben för en baslåda? å vad får man plats med?? 2st 10" eller?

vad drar en sådan bil lång/blandad körning,

dyra reservdelar?

nå vanliga fel som kommer med tiden?

är dessa diffade (diffspärr eller lamelldiff) orginal?

Link to comment
Share on other sites

Kan svara på 2 frågor eftersom jag bara har haft en 88GT cab, som inte ser likadan ut som den du har intresse utav...

-dyra reservdelar?

Svar: nope, inte dyrare än till ngn annan bil, så länge man håller sig till hansen osv...

-är dessa diffade (diffspärr eller lamelldiff) orginal?

Svar: det sitter en Traction-Lok lamelldiff i en 8.8" bakaxel på Gt modellen.

På V6:an sitter det en 7.5" utan diffbroms

Link to comment
Share on other sites

har en sådan på g, 19500 mil, automat, några råd, eller varningar ;)

undrar även om det är fällbart ryggstöd i baksätet på dom? å om det finsn plats bakom/under caben för en baslåda? å vad får man plats med?? 2st 10" eller?

vad drar en sådan bil lång/blandad körning,

dyra reservdelar?

nå vanliga fel som kommer med tiden?

är dessa diffade (diffspärr eller lamelldiff) orginal?

Har en 96 Cab 4.6L Manuel växelåda

Underbar bil rekomenderar!!!

Drar landsväg ca 0.91 vid laglig svensk fart högre tempo typ precis att kortet blir kvar och lite till ca 0.99.

Blandad inga problem på min att klara sig strax över litern per mil. Om man kör någorlunda normalt :--

Kör visserligen inte så hårt så jag vet inte vad den tar om man har bly fot.

Men jag är mycket förvånad över att den är så snåll! Vilket jag givetvis är väldigt glad för :D

Om baksättet är fälbart har inte ens tittat efter ska göra det imorgon.

Men 460 Mach stereon är inte fel! För att vara en orginal stereo så kommer jag inte på en bil som haft bättre stereo orginal det bästa jag hört i en bil orginal. Ser lite 80tals retro ut men det gillar jag. Men jag antar att du vill ha stereo så det hörs över hella stan :D

Rekomenderar även Flowmasters ljuddämpare till den blir musik ur avgasrören då :D

Lycka till med bilköpet och hoppas du blir nöjd!

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

ahhh okey, finns det plats för reservhjul i skuffen (dvs en reservhjulsbalja) fundera på om man ska gjuta en låda där i isåfall, eller hur har andra med stereo krav gjort?

Link to comment
Share on other sites

Skrivet: Tis Jun 07, 2005 22:11 Ämne: har en 96a

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har en 96a trippel svart med bara drykt 3000 mil på mätaren.

Ja problem finns det med alla bilar men Importerade mustanger kan få en att sucka i bland. Att göra en fel diagnos kan vara enkelt men även ett helvete. Vissa modeller funkar inte fords felsökare på men det går alltid att lösa. Kolla så den inte låter illa i bak axlen kan vara lager eller lamell diff som spökar och kan vara en kostnad allt i från 3-20.000. Kolla när du kör lugnt och hårt att lådan inte gör några konstiga växlingar samt over driven fungerar. Vissa modeller spricker grenrören på eller lekage men inte några dyra prylar. Bensin ja min vill i alla fall ha mellan 0.95 landsväg med inga omkörningar till ca 1,8-1,9 en krusing i stan med lite däck skrik i korsningarana med det är det värt

El problem har jag sätt på en del. Fönster hissar som inte fungerar samt elspeglar bara att kolla allt.

Link to comment
Share on other sites

då man är bilstereo butiks ägare samt importör av cdt audio cdtaudio.com så e ju risken stor att ja plockar i nå värre ;)

Misstänkte det ;)

Baksättet har tittat men tror inte det går att fälla ser inte så ut.

Sitter massa grejer bakom som cab motor m.m på bilderna i sprängskissen jag fick tag i.

Men som stereo byggare klurar du nog ut något fifigt sätt att lösa det på.

Kan även berätta att nu har jag kört i stockholm stands trafik med köer och allt och sedan ut till förorterna och tillbaka till stan nu i veckan har då dragit 1,29 l/mil Med mycke kö körning.

Men då har det ju inte varit några börnisar m.m lekstuga men jag har hört att ford rekomenderar upp till 1,5 liter milen i stadstrafik verkar stämma bra. Har visserligen remhjulet som är mindre så a/c generator och servot går på 50% av farten mot orginal ska tydligen göra 12hk kanske även spar lite soppa? Programvaran i datan vet ej men spickar på 95oktan vid hård belastning och helt tyst med 98 i tanken.

Har du bestämt dig? Blir det en Mustang?

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Elfel med inte fungerande speglar mm. kan vara relativt enkelt att fixa. Ofta är det kabelhärvan i dörrgnomföringen som gått av. "Bara" att skarva i ny kabel. Lite trångt är det och dörren behöver lyftas av. Det Ford inte kan med sina felsöknings datorer finns det andra mindre verkstäder som kan fixa tex grufman bil i järfälla.

Link to comment
Share on other sites

Har du bestämt dig? Blir det en Mustang?

Mvh

MrV8

hade bestämt mig i går förmiddags, nör ja drog i väg sista frågan innan ja skulle föra över pengarna till han som har bilen i usa,

fick då till svar att han inte orkade med mig & mina jäkla frågor så han ville plötsligt inte sälja den till mig,

då undrar ju jag, är det för mycke begärt att man ställer enmassa frågor om en bil som befinner sig på andra sidan jorden, som man aldrig sett i verkligeheten eller kunnat provköra?

Jag personligen tycker att det finsn anledning då att vilja ställa mängder av frågor för att eliminera risken med tråkiga överraskningar när man rullar ut den ur transporten här hemma, va tycker ni själva??

Hursom helst jakten går vidare på antingen en mustang eller en trans am (94-97)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...