Jump to content

Ytterligare 1 st stendöd Musse


skumberg
 Share

Recommended Posts

Bytte från brytare till brytarlöst, inga konstigheter.

När jag skulle slänga i batteriet och testa maskinen, slog det upp en fet gnista och sen dess går det inte att få ett liv i den. Inte ett ljud när man vrider om nyckeln.

Kan det vara så enkelt att det är en säkring som gått, eller är det allvarligare? Hittar för övrigt inte säkringarna på denna fastback -69.

Tacksam för hjälp o tips..

Link to comment
Share on other sites

Bytte från brytare till brytarlöst, inga konstigheter.

När jag skulle slänga i batteriet och testa maskinen, slog det upp en fet gnista och sen dess går det inte att få ett liv i den. Inte ett ljud när man vrider om nyckeln.

Elektrisk gnista eller bränslekvast? Prova med stroboskåp så kan du se om det kommer gnista till stiften.

Vilket system installerade du?

Link to comment
Share on other sites

En elektrisk gnista från batteriet när jag anslöt polerna.

Kan ju inte kolla gnistan då starmotorn är helt död.

Tändspole och brytarlöst från Petronix.

Att startmotorn inte går runt har inget med tändsystemet att göra om det inte är kortslutning i prylarna så batteriet blev alldeles urdraget på nolltid :shock: .

Koppla bort spänningen till tändspolen och skaffa ett laddat batteri och se om du kan få startmotorn att gå runt innan du fortsätter.

Link to comment
Share on other sites

Har fått allting att snurra nu, 302:an går finfint. Mycket riktigt var det en fet kortis, nån smarting i USA hade lagt röd kabel till minus och tvärtom.

Dock kvarstår ett problem besiktningsmässigt. CO-värdena är alldeles för höga, någon som vet hur man ställer in förgasaren för detta?

Link to comment
Share on other sites

Tror du kan slippa behöva ställa förgasaren för besiktningen, då kan du ju besiktiga som den är nu och om du sen vill fixa med förgasaren så har du ju 2 år på dig :D

Knepet har diskuterats i en annan tråd här på forumet, men se till att du har färsk soppa i tanken och tryck i ett par flaskor K-sprit. En kompis som besiktade sin, i för sig inte musse men med ford 302a, idag sänkte sitt CO värde med 2,4 med hjälp av 2 flaskor k-sprit jämfört med förra besiktningen han hade 3,5 sist och detta år 1,1

Men som sagt kolla på den tråden som finns här på forumet, kommer inte ihåg vad den heter men tror den ligger under övrigt eller generella bilfrågor :roll: Använd sökfunktionen så hittar du det säkert

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...