Jump to content

Mustang HT -67 Hellre ökänd än okänd "1645"


MrTurbo_1645

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hatten av, det ser bra ut :!:

Vilken fälgdimension / offset , däckdimension / profil är det, eller är det hemlis? :shock:

Fälgar 15"x7" Däck fram 205/60 bak 235/60 (blir 225/60 bak nästa gång)

Imponerad......e det något du inte fixat iordning? ;)

Oja, ny låda & turbin behövs, bakaxel skall renoveras & bytas utväxling, omlackering skall det bli med...

Link to comment
Share on other sites

OK, Om du nån gång har av framhjulet, kan du då mäta avståndet från fälgkanten in till flänsen som ligger mot naven (alltså backspacingen). Du torde få ett värde mellan 3,75 och 4,25 tum??

Link to comment
Share on other sites

Kan slå vad att du har 3,75 BS om det tar i framtill. Det är "Shelbysänkning" 1 tum på våran bil, och 15x7 Torq Thrust med 3,75 BS framtill, och däcket går väldigt nära skärmkanten, nuddar normalt dock inte i, men vid vrålkörning på bana kan det göra det. 4" eller 4,25" BS skulle sitta bättre. Eller 6 tums fälg. Baktill är inte problem, trots att axeln förskjuts ganska ordentligt i sidled då man ger järnet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
Ahaa, jag missförstod. Då är jag intresserad av du har framtill. Ingen brådska, tänker inte byta fälg eller däck i sommar...kanske

Sorry nu är TT2 fälgarna sålda, mätte dem aldrig. :oops:

Nya fälgar på väg hem från USA, dollarn e låg så det e ju bra att passa på. :-- Lägger ut bilder när jag fått hem dem, kommer synas på min sida först iofs...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hej MrTurbo!

Ser mycket bra ut :D Inga problem med skärmkanterna hoppas jag.

Har min dotter i Trollhättan, ska be henne hålla utkik på "Röda Faran" ;)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Det ser riktigt trevligt ut med dom nya fälgarna. Och det blir ännu mera trevligt att se tröskellisterna monterade och striepsen. (Förlåt stavningen men kommer inte på hur det ska stavas) Tror det kommer att bli riktigt läckert utseende på vagnen.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...