Jump to content

Mustang HT -67 Hellre ökänd än okänd "1645"


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Hej MrTurbo!

Ser mycket bra ut :D Inga problem med skärmkanterna hoppas jag.

Har min dotter i Trollhättan, ska be henne hålla utkik på "Röda Faran" ;)

Mvh.

Tack

Här går tre fyra stycken röda "faror" tyvärr. Inte helt lika för ett tränat öga dock . :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej MrTurbo!

Ser mycket bra ut :D Inga problem med skärmkanterna hoppas jag.

Har min dotter i Trollhättan, ska be henne hålla utkik på "Röda Faran" ;)

Mvh.

Tack

Här går tre fyra stycken röda "faror" tyvärr. Inte helt lika för ett tränat öga dock . :)

Det ser riktigt trevligt ut med dom nya fälgarna. Och det blir ännu mera trevligt att se tröskellisterna monterade och striepsen. (Förlåt stavningen men kommer inte på hur det ska stavas) Tror det kommer att bli riktigt läckert utseende på vagnen.

Berra

Tack, jo det skall säkert bli bra och lite annorlunda. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...
... det blir nog bränd armbåge för din del snart så...

Klurar på att montera bort sidorutan på förarsidan faktiskt.

Ikväll brummade mustangen ut ur garaget för egen maskin för första gången på nästan två år. Grannarna måste ÄLSKA mig då mina sidepipes inte gör bilen direkt diskret. :oops:

Jag svarvade helt enkelt bort 2mm på remskivan till vattenpumpen, problem löst. Skall ta en närmare titt på det där senare när besiktning är avklarad. Har en del annat att pilla på nu. Tex hugger och "skrapar" bromsarna någe grymt. . .

Link to comment
Share on other sites

Nu skall ni få se lite film. :)

Tändningen inställd men skall justera stötstänger / vippor med. Tydligen har jag fått tag på den modellen av rullvippor som är rätt ljudliga, även rullyftarna kanske brukar låta? Skall i vart fall justera lite så får vi se vad som händer. Allt annat verkar vara i sin ordning nu. Avgas är dock pinsamt och måste göras om...

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Turbo. Såg på filmen. Att dina backljus inte funkade. Tänkte att du inte hade sett detta.

Berra :roll:

Haha, jo jag vet det men tänker inte åtgärda det heller iofs. Där sätter jag mina reflexer vid besiktningen, enda jag har dem till. Jag saknar fungerande stereo, har ingen inner backspegel eller innerbelysning etc. Lacken är kass, det är repor och skavmärken överallt, dock inga bucklor. Osv Osv

Bilen är långt ifrån en utställningsbil i originalskick och jag har inga planer för den att bli det, även om det skulle gå, det är inte min grej riktigt. ;)

Köra lite streetrace, lägga långa svarta spår med mycket rök till och ta med polarna på crusing är väl vad bilen skall användas till mest. "Hellre ökänd än okänd" har en baktanke. :) Lade faktiskt en rökridå på RV45 genom Trollhättan senast idag, nylagd asfalt så kunde inte motstå frestelsen. Bakdäcken från Falken ryker fint... :--

Link to comment
Share on other sites

Imorgon kan ni väl hålla tummarna för mig? Skall in på besiktning 11.20.

Har värsta ångesten inför detta då jag vet att de inte kommer gilla vissa grejer. HOPPAS det är en vänlig själ som skall gå igenom bilen. Mitt avgasystem är HEMSKT och den låter MYCKET trots att jag proppat avgasören fulla med diskbollar. När skattepengarna kommer skall jag fixa mig ett riktigt avgasystem!!!

Så här ser den ut nu i vart fall: "klicka på bilden"

282829-IMG_7075.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mitt avgasystem är HEMSKT och den låter MYCKET trots att jag proppat avgasören fulla med diskbollar. När skattepengarna kommer skall jag fixa mig ett riktigt avgasystem!!!

Sidepipsen gör sig väldigt bra när du lägger en lakrits. ;)[/quote:1kn1eijq]

haha, jo de sprider ju röken fint. :)

Link to comment
Share on other sites

Jaha, händelserik helg!!!

Bilen gick igenom bes utan anmärkning i vart fall. :--

MED sidepipes! Den låter dock en del så att säga, man

får tex stanna och stänga av om man skall snacka i mobilen. :roll:

Var idag ute och tog lite nice foto på pärlan, det bästa av dem:

282830-FrostIMG_7116.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det där vart mer spännande än planerat...

Lade några svarta fina gummi avlagringar i tunneln vid MÅG här om kvällen. När det rök lagom och jag började släppa iväg bilen fastnade gaspedalen helt plötsligt i golvet samtidigt som det sa POFF under huven och det sprutade vatten åt alla håll.

Mustangen far iväg som ett skollat troll med gaspedalen fastnaglad i golvet. Jag reagerar hyggligt fort och vrider helt enkelt av tändningen. Motorn stannar och gaspedalen kommer upp igen. Det sprutar dock kylvatten åt alla håll å kanter.

Rullar upp till Statoil och vi öppnar huven. Övre kylslangen har ett stort hål precis vid anslutningen till kylen. Kortar in kylslangen lite och drar fast den igen. Fyller vatten och startar... Allt funkar som vanligt... :shock:

Kör hem, backar in bilen i garaget och så börjar vi studera hur det där kunnat gå till. Snart finner vi anledningen till den skenande bilen och trasiga slangen.

Vänster motorfäste är av! Motorn reste sig alltså i vänster sida vid burnisen och då vred den gasstaget så det inte kunde gå tillbaka, och eftersom det var full acc så gick ju inte motorn ner och gasen blir kvar ibott. Moment22 mao.

Slangen då? Jo när motorn vred sig tog helt enkelt kylfläkten i slangen, det var t.o.m gummi på toppen av bladen...

Får nog ta det lugnt med det där ett tag, det märks tydligt att mina 275or Falken bettar "aningen" bättre än de 235 Kelly jag hade bak innan. :--

Link to comment
Share on other sites

Handlar det bara om motorfästen och kylarslangar är det ju lugnt. Kunde slutat värre.

Skall montera en "säkerhetswire" nu som gör att motorn inte kommer så långt om fästet ger sig igen.

Byter du BÅDA fästerna och inte bara ett som jag såg att du var ute efter att köpa så kan du ju räkna med 10 år tills motorn lossnar igen.

Så wire är nog inte så nödvändigt. :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...