Jump to content

Vilken av bilarna ska man behålla?


Ronnie S

Recommended Posts

En kompis skulle ta hem en bil från USA, och det fanns en plats ledig i containern som hans bil skulle skickas i. Jag hittade en lämplig bil (en Mustang -68 ) som jag köpte, och skickade hem ihop med kompisens bil. Nu har 68:an kommit till Sverige, jag har besiktigat den och åkt lite med den.

Det kommer dock att bli problem för mig med förvaringen. Jag kommer inte ha plats att ha två Mustanger i vinter. En måste säljas, och jag har stora problem att bestämma vilken. Det är väl det man kallar I-landproblem?

Min gamla 66:a är en Fastback, 289 och automat, vit med röd pony-inredning, mittkonsol, rally-pac, servostyrning och servobromsar. Den är i mycket fint originalskick, men lacken är lite sliten (20 år sedan bilen lackades om). En någorlunda ovanlig bil med tanke på att det bara tillverkades 7889 stycken -66 FB med pony-inredning.

68:an är en Hardtop, 289 och automat, turkos metallic med turkos inredning, servostyrning och blinkersindikatorer i huven. Mycket fin lyster i lack och krom, bra inredning, men behöver nog en rejäl service innan den fungerar som jag vill.

Jag gillar verkligen den turkosa färgen på 68:an, mycket snyggare än vitt, men det är en mycket mer "alldaglig" modell, och den har inte lika mycket utrustning.

Jag har spekulanter på båda bilarna, så det svåra blir bara att bestämma vilken jag ska behålla.

Link to comment
Share on other sites

"Vekken go" fråga................."Delikata problem" kallas det.

Du kan få några alternativa svar.

-Man vet vad man har, men inte vad man får.

-Ombyte förnöjer.

-Man kan inte både äta kakan och samtidigt ha kvar den.= Man kan inte tillgodogöra sig eventuell förtjänst utan att släppa något.

Personligen skulle jag nog kämpa hårt för att behålla båda, och ta smällen med extra garagehyra. Båda bilarna är fina och varje Mustang har sin charm. Eller så säljer du båda och letar efter den där modellen du alltid velat ha.

Link to comment
Share on other sites

Inte ett lätt beslut och jag lider verkligen med dig. Mitt val faller ändå på Fastbacken (enormt partisk ska jag emellertid erkänna eftersom jag har en själv). Håller till viss del med angående ditt resonemang om färgen på resp. bil. Jag tycker Wimbledon-White är riktigt snygg, men bara om lacken är i bra skick. Mitt råd blir därför att du behåller FB:en och lägger krutet på ny lack.

Mvh/ Tony

Link to comment
Share on other sites

Jo, det är mycket riktigt Gulfstream Aqua på 68:an.

Tack för alla synpunkter, det är intressant att få höra lite hur andra resonerar. Jag har ännu inte tagit det slutgiltiga beslutet om hur jag ska göra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...