Guest Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Hej på er,Mitt värmepaket läcker in i cupen fast jag stängt av värmen.Jag skulle vilja få svar på 2 st frågor:1. Hur mycket jobb är det att byta värme paket?2. Kan man koppla förbi det, isåfall hur och kan det skada något?Tacksam för all hjälp med detta, skall till Norrtälje på llördag(hoppas jag) Tack på förhand och njut av vädret.Mvh Robban med Mach 1 1969 Quote
Leffe N cmc712 Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Det är busenkelt att koppla förbi värmepaketet. Ta bara en av slangarna som går från motorn till värmepaketet och dra den mellan båda anslutningarna på motorn (på insuget och på vattenpumpen), klart! Den andra slangen kan du antingen ta bort så länge, eller ansluta mellan dom båda rören till värmepaketet för att slippa onödigt spill därifrån. Quote
Guest Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 Hej igen,Ni har ingen bild på slangarna.Jag är inte speciellt meckar kunnig.Mvh Robban Quote
Fredde77 Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 Hallå!Se bild och gör sedan som Leffe instruerat./Fredde Quote
Grants Posted July 16, 2005 Report Posted July 16, 2005 Jag har precis bytt paket, lite i onödan när jag kunde konstatera vid närmare undersökning att jag kunde ha lödit ena röret som sitter på värmepaketet. Det hade troligtvis blivit någon brytning på röret och lödningen spruckit. Det var inte svårt att byta, passade på att byta ut alla tätningar samtidigt som sitter på spjäll-luckor bl.a. till AC:n. Ett tipps är att kolla att dina rör är hela innan du köper nytt. Quote
Guest Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 Tack för hjälpen trevlig sommarMvh Robban Quote
Recommended Posts