MrTurbo_1645 Posted July 24, 2005 Report Posted July 24, 2005 Jag är i behov av ett nytt kyl, den läcker lite och är allmänt dålig.Det finns ju då olika alternativ. Ett beg kyl i Sverige kostar ca 2000:-Tvåraders kyl i originalmodell från USA går också på ca 2000:- inkl frakt etc.Treraders kyl som ger lite bättre kyning skulle kosta 2500:- inkl frakter. Så vad gör man? Är en renovering av mitt gamla ett alternativ? Quote
micke.olsson cmc 1736 Posted July 24, 2005 Report Posted July 24, 2005 har du kollat vad en renovering skulle kosta??? Quote
MrTurbo_1645 Posted July 24, 2005 Author Report Posted July 24, 2005 har du kollat vad en renovering skulle kosta???Nej, har ju inte det.Cellpaketet behöver ju bytas samt att sprickan jag har är i "överdelen" på kylen brevid locket, så det blir ju i princip ett nytt kyl de får göra, tveksam till att det stannar under 2000:- Quote
Stefan Posted July 25, 2005 Report Posted July 25, 2005 en omcellad kylare kostar ca 4000kr, men då får du det bästa cellpaketet med 8mm mellan cellerna istället för original 16mm. Quote
MrTurbo_1645 Posted July 25, 2005 Author Report Posted July 25, 2005 För att bli lite vulgär...Skulle det gå att ta kyl, expantionskärl etc från en "vanlig bil" typ Volvo, Saab etc och sätta i? kanske blir i klenaste laget? Sen kommer det ju att se för jävligt ut, men det kunde vart en tillfällig lösning. Någon som testat?(ne, jag e inte snål, bara sparsam...) Quote
yellow-dog Posted July 25, 2005 Report Posted July 25, 2005 För att bli lite vulgär...Skulle det gå att ta kyl, expantionskärl etc från en "vanlig bil" typ Volvo, Saab etc och sätta i? kanske blir i klenaste laget? Sen kommer det ju att se för jävligt ut, men det kunde vart en tillfällig lösning. Någon som testat?(ne, jag e inte snål, bara sparsam...) Det blir böter om du gör det Hur blev din styrning????Henrik Quote
MrTurbo_1645 Posted July 25, 2005 Author Report Posted July 25, 2005 he he, misstänkte detta...Min styrning vart bra tycker jag. Men allt är relativt, får se vad besmannen säger 07.00 imorgon...mer info & bilder > http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=6575 Quote
AndreasL. Posted July 25, 2005 Report Posted July 25, 2005 Tjena Mr Turbo 1645!Är oxå i farten med att byta kylaren på min -67:a, saken är bara den att jag tror inte min kylare är originalet till en -67:a.Därför frågar jag dig som oxå har en -67:a...Hur bred är din kylare??Vore mycket tacksam om du kunde mäta o svara mig!mvh Quote
MrTurbo_1645 Posted July 26, 2005 Author Report Posted July 26, 2005 Tjena Mr Turbo 1645!Är oxå i farten med att byta kylaren på min -67:a, saken är bara den att jag tror inte min kylare är originalet till en -67:a.Därför frågar jag dig som oxå har en -67:a...Hur bred är din kylare??Vore mycket tacksam om du kunde mäta o svara mig!mvhHejsan.Det beror ju även på vilken motor som är monterad.Jag har en 289 och då är bredden på cellpaketet 44cm och höjden 41cm. Då har jag bara mätt själva cellerna, inte med ramen runt. Med tanke på hur mitt kyl ser ut kan jag ej tänka mig annat än att det är samma som monterades i fabriken för typ 38 år sedan. Quote
MrTurbo_1645 Posted July 26, 2005 Author Report Posted July 26, 2005 Snabba ryck.Beställde kyl i dag;http://www.laurelmountainmustang.com/3row-er-003.jpg$160 för kylen $70 i frakt, livstids garanti utlovas. Bara att köpa! Quote
AndreasL. Posted July 27, 2005 Report Posted July 27, 2005 Tack för svaret MrTurbo 1645!!Kör oxå med 289:a, så de är nog samma storlek på kylare.Har du problem med överhettning?Hur som helst blir det nog bra med en treradig kylare, har oxå funderat på o skaffa det.mvh Quote
MrTurbo_1645 Posted July 27, 2005 Author Report Posted July 27, 2005 Tack för svaret MrTurbo 1645!!Kör oxå med 289:a, så de är nog samma storlek på kylare.Har du problem med överhettning?Hur som helst blir det nog bra med en treradig kylare, har oxå funderat på o skaffa det.mvhInga problem.Mest haft problem med läckage... Kylen var hel i våras men nu när jag kört ett tag började det läcka lite, men blir mer och mer som d verkar... Quote
MrTurbo_1645 Posted August 9, 2005 Author Report Posted August 9, 2005 27/7 sände han min kyl. 4 > 6 veckors leveranstid utlovades. *pust*Skruvade ur kylen som läcker idag och gav den en omgång med gasolbrännare & lödtenn. Fick den lite tätare nu, står i vart fall ingen stråle ur den när motorn är på. Quote
AndreasL. Posted August 10, 2005 Report Posted August 10, 2005 Hej igen!Vet du hur det fungerar när man skickar från USA?Tänkte även jag beställa lite prylar framöver, funderar på hur det funkar med frakten osv. så jag frågar dig som skickat efter lite, om det går bra.Man betalar väl med visa-kort eller så, betalar man frakten i samband med betalningen av grejerna man beställt? Gäller frakten från firman i USA hem till dörren?Behöver man betala moms (eller nån annan skatt) sen för grejerna man beställt, eller skickar firman på sånt sätt så man slipper?mvh Quote
dacke Posted August 10, 2005 Report Posted August 10, 2005 Hej igen!Vet du hur det fungerar när man skickar från USA?Tänkte även jag beställa lite prylar framöver, funderar på hur det funkar med frakten osv. så jag frågar dig som skickat efter lite, om det går bra.Man betalar väl med visa-kort eller så, betalar man frakten i samband med betalningen av grejerna man beställt? Gäller frakten från firman i USA hem till dörren?Behöver man betala moms (eller nån annan skatt) sen för grejerna man beställt, eller skickar firman på sånt sätt så man slipper?mvhFrakten betalas i samband med att du beställer...Tull och moms betalas till budfirman när dom kommer med grejjerna... Quote
Lygdman cmc813 Posted August 10, 2005 Report Posted August 10, 2005 Hej igen!Vet du hur det fungerar när man skickar från USA?Tänkte även jag beställa lite prylar framöver, funderar på hur det funkar med frakten osv. så jag frågar dig som skickat efter lite, om det går bra.Man betalar väl med visa-kort eller så, betalar man frakten i samband med betalningen av grejerna man beställt? Gäller frakten från firman i USA hem till dörren?Behöver man betala moms (eller nån annan skatt) sen för grejerna man beställt, eller skickar firman på sånt sätt så man slipper?mvhHar ni visa kort så fixa ett E-visa kort så slipper ni bli lurade på pengar!!!! Quote
Recommended Posts