Jump to content

Recommended Posts

fullflytande är alltid bättre om man ska hålla på och meka med maskin...men å andra sidan sätter du ihop den och bara ska åka sen kan Du lika gärna,,,,eller ännu hellre ha pressad

mvh R

Efter att ha haft 3 förstörda block med pressad kolvbult, kommer jag inte att använda det igen vid minsta lilla trim, bara på standardmotorer. Tur att det var "vanliga" block, inte 'specialare.' Lite mera ryt, och det blir med låsringar, åtminstone för mej.

400 hk är väl std??

berätta lite om vad som hände?

Har själv erfarenheten att gör man bara jobbet rätt och inte ska ta isär grejorna är pressad ett bra alternativ. Framför allt för dem som tycker det är dyrt att bygga om till fullflytande.

Själv har jag fullflytande i alla mina hobby bilar....men så är de inte orginal heller....nja förresten El Caminon med 500 hk har nog pressad tror jag,,,,

mvh R

Joo, standard räknas väl som 400-450 Hp, beroende på volym o utförande.

Jobbet är garanterat gjort rätt alla gånger, men det förefaller som bulten skulle långsamt åka utåt ändå. Brukar varva ganska friskt, också med tunga kolvar, så det kan vara det också. Har inte forskat desto mera, utan bara övergått till bussning och låsringar.

Chrysler kanske förefaller vara extra känslig för detta fenomen, har inga fakta dock. Kan ha med kolvhastighet och vikt att göra. Har en 302 på 360 hk/450 Nm, i ena Mustangen, den har pressad tapp. den varvas dock inte mer än 6-6,2K.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...