Jump to content

Featured Replies

Posted
comment_27222

Den har börjat bete sig lite konstigt.. när man accelerar så går nålen upp jämt o fint till rätt hastighet(tror jag iaf).. men sen när man saktar ner så hänger den liksom kvar eller går tillbaks väldigt väldigt långsamt..

kanske är de där kugghjulet som alla snackar om??

nån som har några ideer??

//makkan

comment_27238

Hej MarcyWK

Min gör precis lika dant. bara att min även flyttar sig i 10 kilometers hopp uppåt med, och neråt kan det ibland gå 20 kilometer innan den sänker på mätaren.

Enligt föra ägaren så hade den gjort så länge.

Det lustiga är att fart hållaren verkar få sin informatin på något annat viss för den går tillbaka till rätt fart fast mättaren vissar något anant när man sänker farten igen.

Så man vet inte riktigt exakt vilken fart man håller så ofta :roll:

Men det går bra en då har klockat den med GPS och memorerat vad den varvar i olika farter. så jag kör på varvvärknare som hastighetsmättare på känsliga sträkor där man vet att det är risk för kontrol rätt ofta :D

Kommer du på vad problemet är så vill jag gärna veta det!

Mvh

MrV8

comment_27295

Min temp och tankmätare är konstig tror det var det redan när ja köpte bilen förra sommarn, dom går inte ner till noll när man stängt av bilen.

Men när den kallnat och man slår på tändningen så sjunker tempen ner till noll.

comment_27301
Min temp och tankmätare är konstig tror det var det redan när ja köpte bilen förra sommarn, dom går inte ner till noll när man stängt av bilen.

Men när den kallnat och man slår på tändningen så sjunker tempen ner till noll.

Min gör precis likadant

Tror att det finns en annan tråd och att det ska vara så

// Danne

comment_27367
låter som att vi har samma problem. Jag har ingen aning vad de kan bero på. Men om jag får reda på de nånstans så lär det ju bli här på forumet..

Isåfall kontaktar jag dig Mrv8, antar att du gör desamma om du kommer på nåt..

Javisst hör jag något så hör jag av mig.

Mvh

MrV8

• 4 weeks later...
  • Author
comment_28636

frågade samma sak på ett amerikanskt forum. Där sa dom att de antagligen berode på att nålen var intryckt för långt o låg tätt emot mätartavlan. så jag tog mig en titt o mycke riktigt låg nålen tätt emot tavlan medans dom andra mätarnålarna satt nån millimeter ifrån. Så jag skruva upp o drog ut nålen nån millimeter o nu funkar det perfekt..

Tack ändå //makkan