SHERLOCK Posted May 7, 2006 Report Posted May 7, 2006 HEJSAN!HAR HÖRT TALAS OM ATT MAN KAN SÄNKA ÖVRE BÄRARMEN 1 TUM FÖR ATT FÅ EN BÄTTRE VÄGHÅLLNING!VET NÅGON HUR HJULINSTÄLLNINGEN BLIR EFTERÅT?MAN MÅSTE VÄLL STÄLLA FRAMVAGNEN EFTERÅT.SATT MAN LÄR JU HA KOLL PÅ HUR FRAMVAGNEN SKA STÅ EFTERÅT.NÅGON SOM HAR KOLL PÅ HUR HJULINSTÄLLNINGEN SKA VARA? Quote
FastMagnus Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 hej hur man gör detta står i Cobrandas reservdelskatalog ring och beställ denna från deras hemsida. Magnus Quote
Arjan Posted May 8, 2006 Report Posted May 8, 2006 Hjulinställningen ska göras om efter Shelby sänkningen. Inställningar som numera oftasts används är: Caster +2 Camber 0Toe (in): 1/8" (3 mm)Eventuellt kan man köra med liten negativt camber, men det kan resultera i liten mer slitage av däckens inre sidan. Med mer caster okar man stabiliteten fast styrningen blir liten trögare. Quote
MarcusE cmc1900 Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Hej, blev lite konfunderad när det rekommenderades toe in.Om du kollar på denna länk och går in på "Alignment 101" så rekommenderas toe out.Vad gäller, är det en felskrivning någonstans?http://www.mustang123.com/Techforum/Rat ... %2C+Wheels Quote
Arjan Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Jag har aldrig hört att toe out rekommenderas för en gammal Mustang. Min egen Mustang kändes i alla fall betydligt stabilare när jag justerade från toe out till toe in. Deras definition på caster är också helt fel, så jag skulle inte lita på denna artikeln. Quote
MarcusE cmc1900 Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 OK, jag har 3 mm toe out just nu och kan hålla med om att det känns lite vingligt. Skall pröva att justera om och se om det blir bättre.(-67 Cab) Quote
ThomasFB Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Toe- out är enbart vissa framhjulsdrivna förunnat, och inte ens då ett förnuftigt alternativ. Quote
MarcusE cmc1900 Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 Jäpp, har nu skruvat om till toe-in ock det blev mycket stabilare. Lite trögare i styrningen men det känns bara bra. Quote
Recommended Posts