Jump to content

Recommended Posts

Posted

HEJSAN!

HAR HÖRT TALAS OM ATT MAN KAN SÄNKA ÖVRE BÄRARMEN 1 TUM FÖR ATT FÅ EN BÄTTRE VÄGHÅLLNING!

VET NÅGON HUR HJULINSTÄLLNINGEN BLIR EFTERÅT?

MAN MÅSTE VÄLL STÄLLA FRAMVAGNEN EFTERÅT.

SATT MAN LÄR JU HA KOLL PÅ HUR FRAMVAGNEN SKA STÅ EFTERÅT.

NÅGON SOM HAR KOLL PÅ HUR HJULINSTÄLLNINGEN SKA VARA?

Posted

Hjulinställningen ska göras om efter Shelby sänkningen.

Inställningar som numera oftasts används är:

Caster +2

Camber 0

Toe (in): 1/8" (3 mm)

Eventuellt kan man köra med liten negativt camber, men det kan resultera i liten mer slitage av däckens inre sidan.

Med mer caster okar man stabiliteten fast styrningen blir liten trögare.

Posted

Jag har aldrig hört att toe out rekommenderas för en gammal Mustang. Min egen Mustang kändes i alla fall betydligt stabilare när jag justerade från toe out till toe in.

Deras definition på caster är också helt fel, så jag skulle inte lita på denna artikeln.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...