Jump to content

Recommended Posts

Hej på dig Magnus !

Jag hörde att det gick ganska bra på Sweden Hottest Ride enligt din rapport till Janne Holm.

Grattis :lol::lol::lol::lol:

// Tomas

Det blev 1a plats i Klassen Hottest American 2a Plats i Sweden Hottest Ride och en 3dje i klassen Runner up Hottest American

• 3 months later...
Hel-vete vad snyggt, det är så många vill ha sin

Musse på bild, snyggt. 8)8)8)

Tackar!!!!!

Så var det dags för motivlack; kändes så där när dom mattade ner koffertluckan. Men resultatet blev kanon!!!!!!! nu är den även klarlackad och klar

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Orginal wire än så länge, vilket funkar bra.. Men när det är dags så blir det väl hydrauliskt urtrampningslager o en flerskivig koppling. (Var ju bara det där med tid o pengar ) ;)

Jag han testa vxl-lådan ca 75 mil tur & retur Köpenhamn den varvade ca 1800 rpm 90 km/h tyvärr han jag inte byta det bakre vxlgummi vilket gjorde att det slog lite i bilen men det är nu fixat. Jag monterade wire till koppling och det fungerar helt ok.

kanonbra. Annan utväxling härnäst då? Jag tycker det är lite långt mellan lägena. Trevligt vid långfärd men småtråkigt när det ska busas lite.

Det blir nog en hembygd shortshifter. Ska jag ha spaken rakt upp så når jag den inte. Jag vet inte än om jag ska ändra utväxling tyckte det var väldigt skönt när den var så låg varvig på första resan jag gjorde.

• 3 weeks later...

Så här såg det ut hemma hos oss i förmiddags till barnens stora glädje lagom till sportlovet. Jag hade tänkt att skruva en stund men men det får bli en annan gång

• 2 weeks later...

Om inte någon annan har något emot det så ...

"Översättning" för de som inte är så hemma i Romerska siffror

M = 1000

D = 500

C = 100

L = 50

X = 10

V = 5

I = 1

Magnus: CMC nr MDCLXXIV blir 1000+500+100+50+20+4 = 1674

(XX ska tolkas X + X dvs 10 + 10 = 20 och IV ska tolkas V - I dvs 5 - 1 = 4)

Nenne: CMC nr MDCCCLXXII 1000+500+300+50+20+2 = 1872

Om inte någon annan har något emot det så ...

"Översättning" för de som inte är så hemma i Romerska siffror

M = 1000

D = 500

C = 100

L = 50

X = 10

V = 5

I = 1

Magnus: CMC nr MDCLXXIV blir 1000+500+100+50+20+4 = 1674

(XX ska tolkas X + X dvs 10 + 10 = 20 och IV ska tolkas V - I dvs 5 - 1 = 4)

Nenne: CMC nr MDCCCLXXII 1000+500+300+50+20+2 = 1872

Det är roligt med siffer kombinationer man behöver tänka till, det är nyttigt att motionera hjärnan ibland :--:--:--