Hampus cmc1125 May 26, 2006 Report May 26, 2006 Motorn började först tveka precis när jag gasade från tomgång. Sedan även när jag gick från neutral till drive. Precis när jag kom tillbaks till garaget så dog den helt. Den var sedan svår att få igång igen. Antar att den får förlite soppa. Finns det något mer bränslefilter än det som sitter precis innan förgasaren? Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 26, 2006 Report May 26, 2006 Hej.Bränslefilter är det som sitter original på förgasaren, manbrukar sätta dit ett före bensinpump för att stoppa smutstidigt. Tror du att det är smutsigt så är det byte som gäller, finnsatt köpa på bla Hansen mfl. Men om jag var du så skulle jag köpa en sk repsats till förgasaren och göra en liten renovering, det lönar sigoch är lätt, även denna sats med packningar och nålventilmm finns att köpa. Citera
Hampus cmc1125 May 26, 2006 Author Report May 26, 2006 Snygg bil Lars Tror du det är förgasaren? Den har alltid gått kanon bra. Problemet kom i dag, efter Malmö, Landskrona tur och retur. Från första hostningen tills att den dog helt tog bara 15 minuter. Tur i oturen i alla fall. Hade precis kommit innanför garagedörrarna när den sa upp sig. Citera
ThomasFB May 27, 2006 Report May 27, 2006 Byt bränslefilter och kolla alla vakumslangar och anslutningar. Citera
Tomas Stein CMC 1966 May 29, 2006 Report May 29, 2006 Hej Hampus !Hade du koll på bilen hela tiden ?Jag blev utsatt för sabotage förra sommaren, någon lade i socker i tanken.Min bil blev väldigt svårstartad och den gick inte på låga varv, jag var tvungen att ha högt varv när jag lade i driven annars dog bilen direkt.Ta en mugg eller dyligt och ta bort bensinslangen ifrån förgasaren och kör runt motorn så du ser om det kommer någon soppa till förgasaren.Mitt bränslefilter var helt igensatt med socker, det smakade socker om bensinen som var i filtret.Tomas Citera
Hampus cmc1125 May 30, 2006 Author Report May 30, 2006 Hej!Nej, jag har inte haft koll på bilen hela tiden. Den står i ett garage med ca 40 andra bilar Skall kolla, tanken hade inmte ens slagit mig. Där är ju varken lås på tanklock eller motorhuv. Inpå resten av bilen heller just nu... För j-ligt att man inte kan få ha grejorna i fred! Mvh Hampus Citera
Recommended Posts