Jump to content

Fjärrkontroll


Zodor

Recommended Posts

Har kommit på att jag bara har en nyckel och en fjärrkontroll till min bil. Hur gör man enklast för att beställa en till nyckel och fjärrkontroll som funkar? Måste man ta kontakt med Ford i USA för det eller?

Link to comment
Share on other sites

Har ingen fjärr till min bil. Men jag köpte en 'blank' nyckel från USA (ebay) - eftersom jag fick bara en till bilen. Vilken nyckelgubbe som helst kan cut the key. Jag programmerade min själv = lätt om man har PATS I - alltså 96 och 97 års modellerna. För då behöver du bara en nyckel för att programmera in en ny.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen fjärr till min bil. Men jag köpte en 'blank' nyckel från USA (ebay) - eftersom jag fick bara en till bilen. Vilken nyckelgubbe som helst kan cut the key. Jag programmerade min själv = lätt om man har PATS I - alltså 96 och 97 års modellerna. För då behöver du bara en nyckel för att programmera in en ny.

Hej AndyB

De va så nyckelgubben programerade transpondern

Läste av den gamla koden och in med samma kod i den nya

Han hade lite problem med ämnet till själva nyckeln men han beställde ett nytt till nästa dag

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Jag har 2 fjärrkontroller "över" ... hör av dej via pm eller mail

lars.fransson@dynamics.saab.se leveransen borde kunna ske inom staketet :--:--

edit: jag har även instruktion mm för att "programmera" kontrollerna

Är det kontrollerna med 4 knappar på? Lock, Unlock, Panic och Trunk? Den ska ha PCC ID: GQ43VT4T

Link to comment
Share on other sites

Jag har ingen dosa och bara en nyckel till min 96:a.

Några tipps på hur man ska gå till väga för att få en dosa som fungerar och en extra nyckel?

Mvh

Micke

Link to comment
Share on other sites

Jag har ingen dosa och bara en nyckel till min 96:a.

Några tipps på hur man ska gå till väga för att få en dosa som fungerar och en extra nyckel?

Mvh

Micke

Hej

Gör en kopia av nyckeln + transpondern hos en nyckelsnubb ( finns oftastast på köpcentra eller så )

Har dom inte ämnena så tar dom säkert hem ( gjorde min iaf )

Jag betalade c:a 800 kr för allt

Har ännu inte beställt fjärrkontrollen men se länken som jag la ut tidigare

Ta en med programmerings anvisningar + att det finns andra trådar här på forumet hur man programmerar fjärrkontrollen

När jag läste dom så verkade det inte så svårt

Lycka till

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har pratat med en lokal nyckelsnidare nu som jag skulle titta in med nyckel till så skulle det ordna sig.

Lite sugen på en dosa så man slipper öppna med nyckel.

Mvh

Micke

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har pratat med en lokal nyckelsnidare nu som jag skulle titta in med nyckel till så skulle det ordna sig.

Lite sugen på en dosa så man slipper öppna med nyckel.

Mvh

Micke

Kolla att Du verkligen har möjligheten till "Keyless Entry" innan Du beställer kontroller. Program Connector & Keyless Entry Module ska sitta vänster bakom sidoklädseln i kofferten (94-98 )

mvh/frasse

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...