Jump to content

c4 går bara på R


Recommended Posts

Hej har problem!

Har en nyrenoverad C4 + en EAT renoverad turbin, mitt problem är att den bara driver bakåt. På driven händer inget. Har kollat oljan flera gånger ,fyllde turbinen innan monteringen

Är det nån som har någon ide?

//Tommy CMC964

Link to comment
Share on other sites

Ja tips på fel finns många med den orsaken!

Det absolut mest "basic" förutom det du redan kollat är att du verkligen justerat in länkaget rätt?

Nr 2 är om banden är rätt justerade?

Att du fyllt turbin i förväg har ingen som helst roll men slutliga mängden olja måste vara rätt

Om inget av det går så har förmodligen lådan byggts ihop fel eller något gått sönder i start.

Ett sånt fel är jag ganska bombsäker på att oljan inte kommer fram som den ska någonstans eller att oljetrycket går förlorat någonstans.

Det räcker med att ventilpaketet är felmonterat så dör trycket eller att en oljetätningsring skadads vid montering.

Växelventil fastnat i ventilhus.

Tryckregulator hängt sig.

Kopplingen skadad eller skev.

Något oljerör är blockerat..

etc.etc

Många felkällor kan ge samma sak som sagt!

Bara riva ner igen om de manuella band- och länkagejusteringarna är rätt gjorda

Ventilpaketet kan man lyfta ner och gå igenom först efter kärvande ventiler eller något som är felmonterat.

Har du själv renoverat lådan eller har du garanti på jobbet hos firman?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack för tippsen , Växellägena är korrekt justerade.

Har demonterat ventilhuset på det hittade jag små aluminium spån. När jag sen tittade lite nogranare på oljan ser man att det glittrar om den. Har dragit slutsatsen att något har hänt med turbinen, Men vad och varför?

Växellådan var renoverad dock för ett antal år sedan turbinen likaså,kylaren och oljerören är nya...

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...