Jump to content

Vad knäcker tändkablarna?


Darne

Recommended Posts

Hej!

Köpte i våras Roger Berglunds kanonfina -67 cabbe. Den gick kanonfint till en början men sen började motorn missa mer och mer på låga varv och vid kraftigt gaspådrag. Kollade förgasare, tändning mm. men allt verkade OK. Därefter byttes fördelarlock men ingen förbättring. Lät mej då minnas att Roger vid köpet sagt till mej att han haft liknande problem i fjol. Han bytte då tänkablar och sen gick motorn perfekt. Samma gjorde jag och då gick den perfekt igen ( det såg lite grått/ergigt ut på ett par kontakter i kablarna mot fördelarlocket OBS! mycket lite). Är nu rädd att kablarna snart skall knäckas igen. Kan det bero på felaktig ignitor eller tändspole? Till saken hör att Roger monterade nya kablar, ignitor, tändspole mm. vid renovering -04.

Mvh "Darne"

CMC 1080

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Jag har för mig att ignitor inte fungerar så bra med en viss typ av tändkablar, kolla upp vad för sorts kablar dom rekomenderar!

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har svårt att tänka mej att det är kablarna i sig som är grundfelet. Den första satsen som Roger monterade tror jag dock ej var med silikonhölje. Den andra satsen var med silikonhölje och den senaste även radioavstörd.

Mvh

Darne

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...