Jump to content

Recommended Posts

Tog en lugn crusing genom stan igår kväll. Helt plötsligt dör bilen. Rätt av bara. Går ej att starta igen.

Har + till tändspolen men efter det verkar det stopp, testade att lossa kabel från tändspole i fördelarlocket för att se om det kom gnista från spolen. Lade den 10mm från en jordad bult men inte en gnista det kommer. Ny spole men kan kanske lägga av ändå? Eller vad kan det vara?

Otroligt att det ska bråka hela tiden... :?

Pillat lite på det, kommer gnista från spolen men den e inte så stark som jag trodde den skulle vara.

Ignitor "boxen" inne i fördelaren blir hemskt varm när tändningen står på, är det normalt?

Att ha tändningen på när motorn inte är i gång är tydligen inte bra.

Jag tittad in på Pertronix hemsida och där under support och troubleshooting tips finner man frågan och svaret:

What will happen if I leave the ignition switch on when the engine is not running?

Leaving the ignition switch on when the engine is not running, can cause permanent damage to the ignition system, and related components. This does not apply to the accessory position of the ignition switch.

För övrigt vet jag inte vad du kan har för fel. :(

Okej, jag brukar inte ha tändningen på så men hade det nu när jag felsökte.

Jag får testa att meka i brytarspetsar igen samt byta tändspole, annars vette f*n vad det kan vara....

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...