Jump to content

Tractionbars och hoppande bil!


Recommended Posts

Hoppar/studsar fram vid burnisar. vad göra?

har tractionbars och breda däck... någon som känner igen sig att er bil känns likadan eller om det är någon som har tractionbars och breda däck där det inte studsar fram ...

Är det något man kan ställa in???

Bilen är för övrig lite lägre på vänster sida, troligtvis av att bladfjädern är sleten.

Link to comment
Share on other sites

Gummiknodden längst fram skall vara nära "ögat" på bladfjädern. Gummit skall ligga en liten bit ifrån fjädern, kanske 1 cm.

Själv har jag ingen erfarenhet av "burnisar" (hög utväxling, automat och kam som drar från 3000 varv) men har du ställt in dina tractionbars som ovan så skall det väl inte hoppa :roll::?:

Själv har jag samma typ av traction bars men eftersom Cougarn är längre än Mustangen (längre bladfjädrar) så når inte mina gummin likalångt fram som önskvärt. De smårepor (småpip :oops: ) som jag hittills dock lyckats med har varit snygga utan hopp.

Hrmm, jag har 10" fälgar med 295:or bak :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Någon av de förra 15 ägarna :shock: löste det hela med något "towing kit".

När inte det räckte så körde jag på hijackers. Lätt upprumpad , my good :shock: Perfekt :-- Vem bvehöver nya bladfjädrar ? mina 10" fälgar och 295:or får ändå knappt plats med oupprumpad bil :oops: .

Tillsammans med mina centerline fälgar är jag snart helt och hållet "inne" och de gamla -80 tals renoverargubbarna som idag är i 50 års -åldern får en tår i ögat.

:D :

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

351 bossmotor, smidda 12,5 or, 4 vxl RUG, sprängkåpa, Crane rullkam, rullvippor, weiand tunnelram, 2 st 650 dubbelpumpare, resta avgaskanaler(plattor) Headers 3,5 tums avgas. 9 tummare med lockerdiff, 5:14 utväxling, stegar, coilovers, tubs, 16x33x15 bakdäck på 15 tum breda fälgar, 10 punkt störtbur, Vertikal Gate. I övrigt original. Bilen är ett 80-talsbygge som stått parkerad i ett garage i 18 år. Jag har inte byggt den. Bilen är ej startad efter motorbygget så jag skall smälla igång den till våren. Det ska bli spännande att se om den kommer att gå lika fort som den ser ut att göra.

Stanley

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...