Jump to content

Okänt stag


mikeo cmc 748

Recommended Posts

Vad har detta staget för funktion? Det sitter vid bakre hjulhusen. Kan man skära bort den delen som sticker ut i hjulhuset utan att det händer något? SÅ man kan få på bredare hjul :)

mike

Link to comment
Share on other sites

Genomslagsgummit ska sitta i den konsolen, men den allra yttersta delen har väl ingen antagligen ingen superviktig funktion så lite går det väl att kapa.

Link to comment
Share on other sites

Genomslagsgummi? Har det något o göra med bakaxeln, bladfjädrarna? Jag tackar så mkt för att du, nenne, är så flitig på att svara på mina frågor :)

Fler frågor lär det nog bli nu när jag total renoverar en mustang som jag inte själv plockat sönder. Därför vet jag inte vad alla grejor har för funktion ;)

mike

Link to comment
Share on other sites

Det finns två varianter på placering av genomslagsgummina. Antingen ett i centrum över diffen/pinjongen, eller ett vid varje hjul.

Jag "lånade" lite grafik ur NPD's katalog.

Link to comment
Share on other sites

Det ska väll endå ta emot i bakaxeln när det fjädrar för mycket? Eller är det bara gummit i mitten som gör det? Tycker att bladfjädrarna sitter lite väl långt ner för att det ska vara dom som ska ta i...

Link to comment
Share on other sites

Det ska väll endå ta emot i bakaxeln när det fjädrar för mycket? Eller är det bara gummit i mitten som gör det? Tycker att bladfjädrarna sitter lite väl långt ner för att det ska vara dom som ska ta i...

Gummina i de aktuella fästena sitter rakt över bakaxeln, så de kan aldrig komma i kontakt med fjädrarna.

Link to comment
Share on other sites

Det ska väll endå ta emot i bakaxeln när det fjädrar för mycket? Eller är det bara gummit i mitten som gör det? Tycker att bladfjädrarna sitter lite väl långt ner för att det ska vara dom som ska ta i...

Gummina i de aktuella fästena sitter rakt över bakaxeln, så de kan aldrig komma i kontakt med fjädrarna.

Med andra ord bör mikeo tänkta till både en och två ggr innan han plockar bort dessa... :!:

Link to comment
Share on other sites

Hmm jaha det var kanske jag som missuppfatta det hela lite. Men jag kan ju behålla fästet men kan ju kanske skära bort den lilla biten som sticker in i hjulhuset.

Vet ju inte om jag behöver använda det gummit nu när jag har ersatt den gamla bakaxeln o bladfjädrarna med den här :)

UP_rear.JPG

mike

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...