Lygdman cmc813 August 20, 2006 Report August 20, 2006 Det jag funderar över är om det finns olika tjocka ingående axlar på de äldre C4 lådorna? Jag har en med ca 20mm (den tunna) och den grövre är ca 41.4mm.Sen har jag även en med 21.1 mm och den grövre 41.4 mm, den senare har en plåtbrick som ha följande nr PEE AD2D1ZPGAK50 (eller C)Någon kanske kan svara på vad det senare är för låda eller kommer brickan från något annat? Det ser ut som gamla huset.-70 och senare vad har dom för grovlek på ingående axeln? Citera
Nenne August 20, 2006 Report August 20, 2006 Fords Master Parts & Accessory Catalog identifierar PEE-AD2 som en C4 för 1971.Ingående axel verkar vara D1AZ-7017-A, 9 3/4 tum lång, 24 eller 26 splines, kan jag få fram men ingen diameter.D1ZP-7000-GA bör vara reservdelsnumret för lådan inklusive momentomvandlare. Enligt Fords Master Parts & Accessory Catalog är den avsedd att monteras i en 1971 års Mustang med en 6 cylinderig motor (250 cid).K5C borde betyda att lådan sattes samman 5 oktober av shift C. Citera
Lygdman cmc813 August 20, 2006 Author Report August 20, 2006 Tack för ett snabbt svar, då var inte denna låda så mycket å hurra över då.Sånt som händer man går på nitar med jämna mellanrum... Citera
Per Berglund August 21, 2006 Report August 21, 2006 Det finns 3 st olika driv axlar och den du har 26 splines mot turbinen och 24 splines mot lådanDet är iallfall en bra drivaxelLådor före 1970 har tunnare drivaxel . 24 splines i båda ändarDessa skall man unvikaEftersom lådan du har suttit i en 6'a så har den färre lameller än V8 men det är enkelt att sätta flera.Har du inte en turbinkåpa sedan tidigare så behövs även en sådan för V8För att den ska funka på V8 så bör även främmre servo vara märkt med ett stort HDetta talar om diametern på servokolven(2,96'') som trycker ihop främmre bandH är största servon vilket behövs för trimmad V8Jag har ofta sett A servo 3,785'' på tidigare C4 och jag kan tänka mig att en C4 för 6'a har samma sak.Isåfall duger den inte Citera
Janne Holm CMC1740 August 21, 2006 Report August 21, 2006 Jag hade ur motor och låda för 2år sedan.Vill minnas att den var märkt med ett AÄr det en ersättningslåda tidigare än -70 dåeller fanns det lådor från -70 märkta med ABilen är -70 med 302 Citera
Lygdman cmc813 August 21, 2006 Author Report August 21, 2006 servot tror jag är märk B, men kan det vara värt att gör i ordning denna låda även fasst det ser ut som gamla huset?Per kanske är intresserad av lite kvälls arbete?Kåpan tror jag ska passa mot V8 ,mätte bara som snabbast... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.