Jump to content

Stöldförsök


KingCobra

Recommended Posts

Har bilen parkerad i ett gemensamt garage under lägenheten där jag bor, kom ner i lördags och ser att någon försökt stjäla bilen eller stereon. Dom har försökt att kringå larmet genom att skära sig igenom taket, som tur har jag intallerat ett larm som utlöses när något rör sig i kupén, så detta hade gått i gång och skrämt iväg dem. Har varit i kontakt med polis, försäkringsbolag och ford. Nu vill de skicka den till en firma i Helsingborg, tror den hette Top Trim. Skulle vara kul att veta vad en ny cab skulle kosta(bara tyget inte ställningen) och om det är svårt att göra själv? Killen på ford sa nämligen att "det var tur att det hände nu när säsongen är över och inte till våren då det kanske kan ta en månad att få det fixat". Känner ingen större lust att lämna in bilen till en verkstad, där den kommer att stå utomhus medans dom inte har tid eller väntar på nya delar. Funderar därför om det är nåt man kan göra själv?

Link to comment
Share on other sites

Om du fixar en ok-cab, snackar med försäkringsbolaget (innan) så blir alla glada. :D:D:D F-bolaget kan inte få det billigare.

Var dock beredd på att de inte förstår vad du pratat om :?: . Hitta en äldre (skadereglerare) gubbe :shock: - som fattar vad det handlar om....

Då brukar det gå bra..... 8)

Link to comment
Share on other sites

Har bara hört gott om Top N Trim i Hbg. Jag skulle nog dock lämna bort jobbet, då jag hört att det är rätt bökigt. Tror det var bl.a. runt bakrutan som problem skulle uppstå?

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

top n trim är mycket duktigap å de dom gör,

har sett nån annons på blocket ang cab till mustang från top n trim, tror de va inlagt frpn dom dessutom, låg runt 6000 om ja inte minsn fel,

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...